LukasVincent skrev 2018-12-31 16:11:57 följande:
Återigen så tacksam för alla svar och åsikter!
Svärmor har ont i magen av tanken om vi sätter henne på förskolan. Hon menar att om något skulle hända henne är hon för liten för att kunna berätta det. Samt att det räcker för henne att gå till ÖF ibland för att träffa andra barn.
Mina föräldrar tycker vi ska sätta henne på förskola för att hon nog skulle tycka det vore roligt och lärorikt.
Jag vill helst ha henne hemma.
Min man är osäker.
Vi båda tänker att vi måste göra det som är bäst för henne. Jag kanske tänker egoistiskt som vill ha henne hemma?
På riktigt. Jag är över 50 år och har fyra barn. Två har flyttat och två bor hemma än o går i mellanstadiet. Jag har ett bra jobb som jag stortrivs på. Tjänar över medel. Är uppriktigt lycklig i livet. Mina barn har alla fyra gått på dagis, de här gillar det och vi har varit mer än nöjda. Jag ångrar inte att jag satsat på någon slags karriär. MEN jag är otroligt glad att jag hade barnen hemma då länge det gick, den tiden som jag skrev längre upp om när lillebror kom o dottern var två år. Vi var hemma tillsammans utan dagis till dotter fyllde 4 år och sonen ca 1.5 år. De gillade absolut dagis och är i dag alltså vuxna. Men den tiden minns jag nu i efterhand som bland de lyckligaste perioderna i mitt liv. En så liten som er kommer vara här inga stora behov av att leka med andra. Du och pappan är de viktigaste i hela liv ! Satsa hellre på att ni är hemma lite mer tillsammans med dubbeldagar. Det fanns inte då men min man jobbade mycket mindre. Vi gjorde egentligen inte massa saker, läste, gick promenader, var till öppna förskolan och sånt. Picknick i en park, mata ankor, göra trolldeg och sånt. Tro mig, det räcker !