Inlägg från: Emerencia |Visa alla inlägg
  • Emerencia

Kan kvinnor ibland låtsas att de är arga i trafiken bara för att försöka imponera eller något?

Har du sett det den gama kortfilmen med långben när han kör i trafiken? Utanför bilen är han världens snällaste med så fort han sätter sig i bilen blir han ett monster. Sån är jag med, jag blir väldigt irriterad på folk som inte förstår högerregeln, inte blickar i rondellen, inte kör när det är grönt för dom kollar i mobilen, tar hela 3 min för att parkera. Ja, asså listan kan göras lång och sånt gör mig riktigt arg. Det är ju farligt med såna människor bakom ratten, nog därför jag blir extra irriterad att dom ens har körkort.

• Emerencia
    Bananböjaren skrev 2018-12-31 10:24:00 följande:

Om man själv är osäker i trafiken och inte har så bra kontroll på eget fordon så blir man lätt arg och irriterad på andra. Bra bilförare är lugna i alla situationer.

Oja, man blir syperlugn när idioter kör ut i vägen så jag behöver tvärnita för att inte köra rakt in baken på den, helst med snö och is på vägen så jag nästan tappar all kontroll. Men visst, andas in och ut och räkna till tio i sån situation.
  • Emerencia
    Bananböjaren skrev 2018-12-31 16:44:12 följande:

Är man lite förutseende och har koll på trafiken runt sig så är man också förberedd på en sån situation och då brukar den kunna undvikas. Du har väl koll på vad som händer vid sidan av vägen och i backspeglarna också när du kör?

Klart jag har, men kör jag på en huvudled med hastigheten 70 och någon kommer från en grusväg ska jag inte behöva krypa förbi ifall den kör ut. Är ju livsfarligt att köra så. Även om jag kör 50 för det är halt hinner jag knappt bromsa om föraren slänger sig ut framför mig. Det är inte menningen att jag på huvudled ska behöva väja på de sättet.
Svar på tråden Kan kvinnor ibland låtsas att de är arga i trafiken bara för att försöka imponera eller något?