Inlägg från: Fru Ågren |Visa alla inlägg
  • Fru Ågren

Kan kvinnor ibland låtsas att de är arga i trafiken bara för att försöka imponera eller något?

Anzil skrev 2018-12-31 09:41:09 följande:
    Haha, okej. Då vet jag :D

Jag blev bara lite förvånad över deras reaktioner i bilen men utanför bilkörandet var det som om de var helt andra människor. Som jag skrev tidigare så kändes det som om de bara låtsades att bli irriterad av någon anledning. Jag borde nog inte använt ordet ''imponera''. Jag menade mer att det kändes som om de ville åstadkomma med någonting när de visade att de kan bli irriterade och ''vågar'' bli arga på folk. Kändes så lustigt när det var i kombination med att ilskan bara kändes falsk.

Men nu vet jag. Dessutom kanske det känns falskt just för att de kanske är som dig vid ensamt körandet. Då kanske de försöker behärska sig och tona ned ilskan och därför känns det falskt. Just för att de i övriga fall kanske skulle blivit betydligt mycket mer argare, hehe :D

Tack för ditt svar!
    Ja, den sista slutsatsen låter ungefär som jag kan reagera. Normalt sett blir jag inte arg på andra bilister. Jag brukar ta även ganska grova missar med jämnmod. Det är enbart om jag är väldigt uppstressad redan som jag kan bli arg.

Är jag ensam vid ett sådant tillfälle, gapar och skriker jag hejvilt, bara för att få ut lite av frustrationen. Och oftast handlar det mindre om vad som händer i trafiken, och mer om hur jag mår sedan innan.

Men om jag har en passagerare med mig blir det mer ansträngt. Då vill jag skärpa mig lite, men det funkar kanske inte hela vägen, utan jag råkar ändå skrika lite begränsat på de andra bilarna. Fast jag kanske helst hade varit helt lugn och cool, som jag brukar vara. 

Då måste jag liksom hålla igen lite och vill inte reagera riktigt som vanligt och så blir det konstigt istället. Jag tror det är det du uppfattar som lite falskt hos dina kvinnliga kompisar.
Svar på tråden Kan kvinnor ibland låtsas att de är arga i trafiken bara för att försöka imponera eller något?