• Anzil

Kan kvinnor ibland låtsas att de är arga i trafiken bara för att försöka imponera eller något?

Hej!

Jag har åkt med två kvinnor och dessa människor har jag fått uppfattningen att de är snälla och rara. Men vid trafiken verkar det som om att de är arga på olika folk i trafiken när jag har åkt med de.

Om det hade varit kvinnor i tjugoårsåldern kanske jag hade snabbat upp uppfattningen om att de endast försöker imponera och låtsas som om att de kan vara bestämda eller något. Men dessa kvinnor är i medelåldern och jag kan inte hjölpa att tolka som om de försöker imponera mig när jag åkt med de.

Deras ilska känns liksom inte äkta på något sätt. De hojtar till saker som: ''Ja, kan du köra så kan jag börja åka?!'' till en annan bild, fast inte så att de drar ner rutan och skriker. Bara i bilen, så det är bara jag som hör.

Ena kvinnan har skrikit många gånger, fast inte så att det andre bilen hör, utan det är bara jag som hör.

Jag vet inte, men någonting känns inte äkta. När jag åker med mina manliga kompisar är det inga konstigheter.

Jag tror inte de är arga på riktigt. Någonting är det, försöker de utstråla någonting som de inte är men de inbillar sig att den sortens utstrålning är positiv? Jag tycker ju om de som kompisar, precis så som de är. Så jag förstår inte och vet inte riktigt vad jag skall tolka med deras beteende just i bilen.

Är det någonting ni kvinnor känner igen er, varför gör man någonting sådant egentligen? Jag vet som sagt inte hurdan jag skall tolka det hela. :)

Tack för svar och Gott Nytt År på er! :)

• Svar på tråden Kan kvinnor ibland låtsas att de är arga i trafiken bara för att försöka imponera eller något?
  • Anzil
    äldreochklokare skrev 2018-12-30 20:00:05 följande:

jag tror att du inbillar dig. 

Orangebeans skrev 2018-12-30 20:00:26 följande:
    Eller så är det du som drar väldigt märkliga slutsatser kring saker och ting. Varför skulle någon skrika sådana saker för att imponera på dig? Herregud. Jag utbrister ofta liknande saker som de saker du drar upp - även (och främst) när jag är ensam i bilen. Det är knappast för att imponera på någon (vet inte varför någon skulle imponeras av något sånt) utan för att jag blir irriterad och frustrerad på alla jävla idioter ute i trafiken, särskilt när jag är stressad.
    Imponera var kanske fel av mig att använda. Jag blev bara allmänt nyfiken verkar det hojtas till och samtidigt aggressivititeten inte känns äkta. Dessutom att de verkar så snälla i allmänhet och inte alls verkar ha blivit arg på någon annan utanför bilåkandet.

• Anzil
    zemer skrev 2018-12-31 09:08:11 följande:
    Jag uppfattas nog som snäll och lugn. Men i bilen låter jag som dina väninnor. Finns typ inget som irriterar mig mer än folk som inte kan köra bil ordentligt haha

Men jag låter exakt likadan oavsett om jag är ensam i bilen eller om folk är med. Eller tror till och med det är värre när jag är ensam.
    Haha, okej. Då vet jag :D

Jag blev bara lite förvånad över deras reaktioner i bilen men utanför bilkörandet var det som om de var helt andra människor. Som jag skrev tidigare så kändes det som om de bara låtsades att bli irriterad av någon anledning. Jag borde nog inte använt ordet ''imponera''. Jag menade mer att det kändes som om de ville åstadkomma med någonting när de visade att de kan bli irriterade och ''vågar'' bli arga på folk. Kändes så lustigt när det var i kombination med att ilskan bara kändes falsk.

Men nu vet jag. Dessutom kanske det känns falskt just för att de kanske är som dig vid ensamt körandet. Då kanske de försöker behärska sig och tona ned ilskan och därför känns det falskt. Just för att de i övriga fall kanske skulle blivit betydligt mycket mer argare, hehe :D

Tack för ditt svar!

Svar på tråden Kan kvinnor ibland låtsas att de är arga i trafiken bara för att försöka imponera eller något?