Deppig man
Min man förlorade sin pappa i cancer för ca 1 månad sedan. Han satt hos sin pappa i stort sett dygnet runt de sista 2 veckorna och såg honom tyna bort . Nu är han inne i en sorg ,självklart förstår jag och respekterar det! Men problemet är att han blivit så väldigt annorlunda i sitt sätt, han blir arg fort på småsaker ,visar inte mycket intresse för barnen nu , kort ,spydig och ganska otrevlig , vill inte göra nåt med oss som att promenera ,spela kort eller annat, han gör ingenting alls i hemmet, det är jag som sköter allt , vi har 3 barn varav 2 rätt små. Han glider ifrån familjen helt känner jag ,och vårt äktenskap har aldrig känts så dåligt som nu. Jag är rädd att vi inte kommer hitta tillbaks till familjen och paret vi var! Han pratar nästan bara om man frågar honom nåt,annars sitter han tyst , Han ligger i soffan och kollar på serier eller ligger i sängen med mobilen eller vilar . Det som irriterar mig är att han orkar gå till gymmet och han arbetar . Hur ?på? har jag rätt att vara , borde jag bara låta honom vara och hoppas på att han ?kommer tillbaks så småningom eller ska jag pressa honom mer? Någon med tips ?erfarenheter? Kanske själv gått igenom sorg och känner igen min mans reaktion ?