En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker
Hej!
Vill bara säga att även om man ibland inte tror det så finns det hopp!
Försökte bli gravid i 5 års tid och inget hände... men då jag fick en son 07 så kände jag att jag inte kunde (klaga?!) för jag hade ju ändå barn... men oj vad jag ville bli gravid... vart avis på andra som blev gravida och när andra fråga om vi inte skulle ha en till så svarade jag att jag redan var nöjd... ville inte att andra skulle veta att det var något fel på mig:(
Åren gick och efter 6e året gav jag upp tanken på att bli gravid...
Och 11 år (11!!)senare så kände jag plötsligt att mina bröst var ömma och kunde inte sova på magen.. men efter 11 år och 34 år gammal så hade jag ingen tanke på att det kunde va något, men efter 2 veckors tid av lite konstigt mående så tänkte jag iaf att jag måste kolla vad som är fel... boka tid hos läkaren och köpte även ett test utan att egentligen tro något... och efter 11 års tid så var det ett positivt grav test. Chocken va stor... Hade ju på något sätt förlikat mig med att inte kunna bli gravid igen...
Hela graviditeten var jag orolig för missfall... fick blödningar och det visade sig att moderkakan låg fel och hade risk för att lossna och efter halva graviditeten höll livmoderhalsen på att utplånas, var bara 6 mm kvar.. vart inlagd och sängläge och slutligen havandeskapsförgiftning med akut snitt pga bebisens värden sjönk en kväll.
Men har nu en liten 4 månaders flicka... tittar på henne och tänker 11 år tog det och nu är hon här... och dom 11 åren är som bortblåsta...
Så med tanke på all den ärrvävnad jag hade efter första och övervikt (kom med åldern) och jätteproblem med mens så plötsligt så en dag va allt bara rätt... så förlora inte hoppet!
Kram