• Missjaas

En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker

Desire223 skrev 2019-02-08 23:09:30 följande:

Jaså okej, ja det blev jag också erbjuden för ett år sen då jag de såg att jag hade många äggblåsor och jag sökte för oregelbunden mens, men kände ju då att mensen inte var det viktiga utan ägglossningen. Men fick ju vänta ett år med det då.

Ja men så skönt att det ser bra ut för mannen! Hoppas att det gör det här också :). Hoppas egentligen att min äl liksom kommit igång nu då jag fått de två senaste gångerna, vore ju himla skönt. Men så enkelt är det nog inte.

Nej det enda vi fått veta är att det kommer tas blodprov och att vi måste åka till ett sjukhus 15 mil bort för spermaprovet haha. Bor lite på vischan.

Först och främst. Visst är det du som skriver menshelvete-bloggen?

Aha okej så du tog aldrig prim? Har ändå hört att de kan hjälp kroppen att kicka igång systemet själv. Men vad vet jag haha tog ju inte dem månaderna efter varandra så vet inte..

Hoppas så för din skull Ty du slipper en massa stimulering och skit. Tär på krafterna.

Åhfan i feel you! Uppvuxen i buschen så förstår de där 15 milen! Haha

Min sambo kunde btw inte prestera idag.. tog totalt stopp för honom. Inte konstigt då 2 andra vänta på honom och han skulle kör bil (något han inprincip aldrig gör och blir döönervös varje gång). Så nu ligger jag här ensam och är lite småirriterad haha. Måtte de små jäklarna prestera som redan göttar sig i fiffi nu..
  • Missjaas
    tesselessan skrev 2019-02-16 19:24:15 följande:

Inte skrivit på ett tag. Har testat i 2 veckor för att se om jag har någon ÄL, och vet att jag gjort det i onödan för jag fick mens för 5 dagar sen. Men jag tänker alltid att jag är en av dem som har väldigt ovanligt tidig/den ÄL i relation till mems. Jag är så extremt trött på att inte se något andra streck på stickan. Hur orkar man? Förra mensen var 4 dagar sen oxh jag hade alla tecken - illamående, ömma bröst, kaffe smaka skit och jag tog ut segern i förskott och bröt ihop TOTALT när mensen kom. Det var brutalt. Nu väntar vi på en ny tid hos gynekologen för fler tester.

Jag har ju övervikt att tampas med men det verkar som jag bara har 5 kilo kvar till BMI på 35 som är gränsen, inte 15 kilo som jag trodde först. Det är ju positivt. Har lagt om kosten och börjar träna så jag hoppas att jag man komma med till BMI på 30, men det räknar jag inte med. I och med att målet med viltnedgångne är så tydlig - barn! så är det enklare att att avstå från socker och fet mat.

Vet hur tufft det är när man aldrig får det där jävla dubbla strecket på ÄL-testen. Testandet skenar iväg och vips så var ena paketet slut på ingenting.

Vad härligt med det beskedet. 5 kilo fixar du! Har du provat viktväktarna? Jag och min sambo gick med andra veckan i januari och jag har på 5 veckor gått ner 6,5 kilo utan att egentligen sakna någonting så kan verkligen varmt rekommendera det. Tycker du är superduktig som kämpar på och målet mot en mer hälsosam livsstil är ju en stor vinst även det:)
  • Missjaas
    tesselessan skrev 2019-02-18 08:43:42 följande:

6.5 kilo på 5 veckor är också fantastiskt bra jobbat. jag har  hört mycket gott om viktväktarna men känner att räkna kalorier och points inte är något bra sätt för mig, fastnar lätt och det kan bli något tvångsmässigt i det för mig. Jag vet ungefär vad man ska äta, var med i itrim förrut och fick mycket goda råd där. de har metoden handflator och knytnävar för att lägga upp portionerna efter din egen kropp. Så jag kör nu stenhårt med halva tallriken grönsaker/frukt i varje måltid, men det är svårt vid frukost och mellis, och spelciellt när man är trött och bara vill slänga ihop en snabbmiddag hemma och ett halv ekande kylskåp. nästa steg är att äta baljväxter eller linser flera måltider i veckan och försöka sluta med såser. Det blir att utesluta socker helt i veckorna,  får äta 1dl godis/snack/efterrätt en gång i veckan är det tänkt. Åt en semla i lördags för jag hade tränat så väldigt bra men fick lite lätt ångest över det.

Sen är det 10 000 steg om dagen som gäller och träna 3 dagar i veckan. på veckordagarna kommer jag upp i 12 000 steg men det är tackvare en lång väg mellan hem- dagis-buss. Det är svårare under helgerna att få ihop det så det får bli mycket långpromenader till lekplatser lite längre bort. 

Jag är precis som du pga tidigare historik med problematik kring mat (bullemi och anorexi som väldigt ung) så var väldigt nitisk men insåg snabbt hur jäkla enkelt det är ändå. Vi utgår som regel mkt på recept som finns i deras app och då vet man redan innan hur mkt en portion innebär osv så blir inga direkta tvångstankar iaf inte hos mig utan blir faktiskt bara sporrad och tycker det är kul med massor av nya recept att följa:)

Ja jag har varit godis/kak/läsk fri sen början på januari och det är faktiskt väldigt skönt. Unnar mig Cola zero och popcorn. Det är det gotte jag hittills käkat. Har inte heller druckit någon alkohol. Känns så himla skönt att inte känna mig uppsvullen.

Jag har som mål att gå minst 12 000 steg per dag. Träning har inte helt kommit igång med än. Vill helt komma in i mattänket först. Tror Annars att det blir för övermäktigt för mig.

Oavsett tycker jag vi är sjukt duktiga båda två:)
  • Missjaas
    Desire223 skrev 2019-02-09 09:18:10 följande:

Japp det är jag haha. Nej jag gjorde ju inte det, kanske var dumt det då men samtidigt inbillar jag mig ju att det är rosenrot som fungerat nu och är det så så kanske det är bättre att fortsätta med det istället för att börja med starka mediciner. Hoppas så på en tredje spontan äl för då ska vi köra varje dag har vi tänkt, hade varannan nu.

Åh men vad jobbigt! Det går faktiskt bra än så länge för oss och hoppas det fortsätter så, är också rädd att mannen ska tappa förmågan pga stressen och pressen, det vore ju inte så underligt liksom. Förstår irritationen dock men hoppas det är ena riktiga superspermier!

Hur går det för dig? Det jag ville komma fram till med din blogg är att den gav mig så otroligt sköna skratt! Så himla skönt att få lov att skatta lite i allt jävla elände.

Jag är nu på dag 24. Dags för blodprov imorgon. Dessa jääävla dagar är pest och pina. De går sååå långsamt och då har jag ändå ett mycket större ro än övriga försök.
  • Missjaas
    Desire223 skrev 2019-02-18 21:54:48 följande:

Åh men vad glad jag blir! Tack så mycket :). Haha ja alltså man måste ju skratta åt eländet ibland. Men jaaa tiden går ju så sakta heela tiden verkligen. Kollade just på klockan för jag vill gå och lägga mig så vi kommer närmare eventuell ägglossning nån gång. Tror den är på gång nu, köpte mig ju en svindyr apparat som säger att det är hög fertilitet nu haha. Kram!

Ja faktiskt. Du är riktigt duktig på att skriva allvarliga saker på ett komiskt sätt:)

Åh va spännande!! Det är tidigt då för dig? Håller tummarna att det stämmer och att du får en hejdundrandes ägglossningar!

Har du hört något mer om provsvar?

Kram!!
  • Missjaas
    lilagrodautanben skrev 2019-02-18 22:28:12 följande:

Färgrester va?

Jag kan tyvärr inte se något streck nej (förutom kontrollstrecket såklart). Ser inte ut som att testen fått gå färdigt sin tid innan avläsning?
  • Missjaas
    Desire223 skrev 2019-02-19 07:43:18 följande:

Det värmer verkligen ska du veta :). Ja det är isåfall väldigt tidigt, den brukar ju vara riktigt trög och komma efter dag 23 någon gång. Jag hoppas att jag plötsligt får en normal cykel haha. Tack!! :)

Nej jag har inte hört något. Jag kom ju på att hon sa att vi skulle få svaren på plats efter att mannen lämnat sitt och vi blivit kallade och fått en tid. Så jag antar att vi får lov att vänta, suck!

Håller mina tummar! Idag har jag varit och tagit blodprov. Gjorde riktigt ont idag:/ fick ingen telefontid förrän om massor av dagar men kan aldrig tänka mig annat än att jag hade ägglossning denna månad.

Aha okej nåja då förstår jag:) hoppas det går bra för mannen när det blir så dags
  • Missjaas
    tesselessan skrev 2019-02-19 20:06:59 följande:

Okej - en fråga angående ÄL testerna.

Svagt streck fattar jag som det inte betyder Ägglossning. Men efter att haft ingen streck i 2 veckor borde väl svagt streck innebära att Ägglossningen är på gång? Eller?

Det är inte säkert. Själv har jag alltid ett streck oavsett när i cykeln jag är så det kan nog variera från person till person. För mig märks det tydligt när ägglossningen är på ingång för det blir starkt rätt så direkt omkring ägglossning.
  • Missjaas

Så var cykeldag 30 här och här precis gjort ett gravtest. Fett jävla NEGATIVT. Att jag ens hoppas. Känns så jävla uppgivet och sorgligt. Vi är snart inne på 2 års försök och jag haatar att min kropp inte vill detsamma som min själ och mitt hjärta vill. Fy va jag just nu bara är ledsen och uppgiven.. livet är så fruktansvärt jävla orättvist

• Missjaas
    LillaLuna skrev 2019-02-24 12:15:58 följande:

Usch, usch, usch <3 är i precis samma sits och det suger verkligen! Hatar test-tider mest (förutom mens då). Har just passerat ÄL för mig, vilket är min ?favorittid? på cykeln; känner minst press då... Men snart börjar ju ångesten över hur tidigt man kan testa och kanske denna gång har det funkat, fast förmodligen inte...! Blä.

Lutinus är progesteron i form av vaginaltabletter vilket är om möjligt ännu hemskare än det låter. Tänk typ gravidsymptom på steroider (fast med mens som väntar pga blir inte gravid ändå!) plus att den där tabletten bryts ner och kommer ut i en äcklig vit, keso-liknande massa... Vad gör man inte?

Håller med. Så till sambon att jag inte ens vill testa för den där käftsmällen lär man sig aldrig hantera.. tycker det är skönt att leva i hoppet. Kanske kanske kanske denna gång liksom.. sen kommer det där jävla beskedet som gör att man direkt kommer tillbaka till verkligheten och man frågar sig själv varför man ens hoppats. Uff.. idag är en sorglig dag..
  • Missjaas
    Anonym (2årärlänge) skrev 2019-02-26 21:11:29 följande:

Och där var ÄL avklarat ännu en gång. Just nu kämpar jag med att jaga bort alla underliggande tankar på att NU efter spolningen borde det funka!

Inte hört något från IVF kliniken men antar de fått remissen.

Åtminstone så var mitt AMH rätt bra så borde inte vara den som spökar.

Hur kan "alla andra" få barn efter barn och själv harvar man i den här skiten år efter år nu. Är så less känns som vi ALDRIG kommer få samma sak som massa folk runt en. Känner mig så jävla utanför och FÖRVÄGRAD det enda jag vill just nu. Kan inte uppskatta livet förrän det här är över känns det som. Spyless är dagens känsla! Tappar typ lusten på ägglossning eftersom det känns så hopplöst..

Kan inte ens kolla på serier man sett hur länge som helst, till o med karaktärerna växer ifrån en, när de återvänder i en ny säsong är det 3åringar, gravidmagar och det känns som serien fått en helt ny vändning. Till o med där fortsätter livet för övriga men själv sitter man där tom och barnlös som innan.

Känns som du tog orden ur min mun. Känner så igen mig i dina tankar och känslor. Känns som att livet nästan står på vänt typ..
  • Missjaas

Så kom mensen till slut. Började lite nätt igår och i natt flöda det på rejält. Cykeln är sluten på dag 32-33.

Eftersom jag inte blev gravid denna månad heller känns det ändå otroligt skönt att mensen dök upp. Det är ändå ett kvitto på att ägglossning skett (får ingen egen mens annars). Jag behöver heller inte oroa mig att jag kanske ändå är gravid utan nu vart det svart på vitt.

Jag kan fortsätta min viktresa och förhoppningsvis minska ytligare något kilo innan det är vår tur. Det bästa av allt. Jag kommer inte ha världens flod när vi nu på fredag åker på vår efterlängtade semester..

Tur det iaf går att se lite ljus i mellan allt mörker eller va säger ni tjejer?

• Missjaas

Någon som vet om man kan köra på med en letrozolebehandling under samma månad som en spolning genomförs?

• Missjaas
    Anonym (L.A.F) skrev 2019-03-26 09:20:26 följande:

Jag har kontaktat en privat men det var en del väntetid och lagom till min tur så hade jag inte haft mens på flera månader. Så planen är först att få till mensen i sex månader och sen kan det bli utredning. Alla säger att det går fort men för mig har tiden aldrig stått så stilla.

Det där låter i mina öron helt märkligt?! Att mensen inte kommit som den ska tyder ju på att ni behöver hjälp. Kontakta dem igen! Självklart ska även ni få den hjälp som finns!

Vi har försökt ungefär lika länge och jag förstår din känsla sååå väl. Känns som att det aldrig blir vår tur heller:(
  • Missjaas

Så kom det där ytligare beskedet som en jävla käftsmäll.

Våra närmsta vänner är gravida.. de blev tillsammans långt senare än vi. Har redan hunnit gifta sig och väntar nu alltså barn.. 3 månaders försök tog det..de är otroligt förstående och kärleksfulla mot oss då de vet va vi går igenom. Så är bara tacksam över hur de berättade.

Däremot försökte hon lite tafatt säga att de vet hur det känns nu att ha stelsex.. efter 3 månader?! Lägg på ytligare 21 månader så ska du få veta hur det känns..

Känner mig totalt tom i både kropp och själ. Livet är så jävla orättvist!!

• Missjaas
    Anonym (2årärlänge) skrev 2019-03-28 06:54:19 följande:

Usch då! Vad jobbigt. Tur ändå att de vet om läget då kanske de inte pratar så mycket om det med just er? Avfölj på sociala medier ett tag, då kan du träffa dom när du har ork men du behöver inte få deras eufori i Bsiktet när du minst anar det och scrollar i flödet.

Det är så jävla orättvist alltså! På 3mån hinner man ju inte ens känna att man "försöker", det är typ nyss lan slutade skydda sig! Och det är väl 8-9 ligg som är konkreta försök där. Men tänk vad skönt att vara så naiv i livet att 3 månader är en lång tid. Var väl så man själv gick in i det här och nu är man helt nedbruten efter 2 år. Tänker på det hela dagarna varenda dag och hår svårt att känna genuin lycka för nånting.

Det här är det enda son spelar roll och det känns som att jag aldrig kommer bli glad igen förrän det här är över. Varje månad är typ en käftsmäll och ett evigt utanförskap och frustration. Bara tanken att man använt p medel känns ju som ett skämt...

Ja de är jättefina vänner och skulle aldrig vilja vara utom dem. Det är inte offentligt ännu och dem som personer är inte mkt för att dela sina liv i sociala medier vilket ändå är lite skönt.

Precis! Jag blir också heeelt jävla matt när jag får höra sånt.. 3 månader pft!! Men jo du har säkert rätt. Min mens kom inte ens på 3 månader haha usch!

Guud va du tar orden ur min mun! Känner på pricken som du skriver.. hatar denna sorg,frustration och utanförskap
Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker