fannylinnea skrev 2019-04-21 12:23:30 följande:
Tack för att du tog dig tid att svara, det är svårbeskrivet hur mycket det faktiskt värmer. Tack!
Å, jag beklagar verkligen ert missfall. Det ÄR så jävla orättvist. Jag hade ett missfall för några år sedan och det var förjävligt. Allt hopp bara raserades och man ville bara gå under jorden. Nu spökar mitt huvud och säger åt mig att det var min enda chans. Och det gick åt pipan.
Jag hoppas verkligen att ivf kommer att ge er erat efterlängtade barn <3
Tack för att du sa det där om att man inte måste vara så jäkla uppskattande till det man har hela tiden. Självklart finns det mycket att vara tacksam för, absolut. Och jag är tacksam. Men det gör tyvärr inte att min sorg över barnlösheten blir mindre smärtsam.
Det är så frustrerande när vi, som är så enormt barnkära och gråter varje månad det inte gick vägen, inte blivit välsignade med ett barn. Samtidigt som typ alla andra blir gravida till höger och vänster. Den senaste veckan har sju(!!!) personer i min närhet outat att de ska ha antingen sitt första eller sitt andra. Jag kan bara inte hantera det. Och tyvärr så kan jag inte heller känna glädje för dom som säger "asså guuud, det var verkligen inte planerat och bla bla bla".
Nästan alla i mitt närmaste tjejgäng har barn nu. Mötte en av dem i veckan när jag skulle ta blodprover. Hon vaggade in mot förlossningen med sin underbara mage och jag hade tårar i ögonen och fick låtsas att det var glädjetårar för hennes skull.
Ska på dop på lördag men funderar faktiskt på att strunta i det, vet inte om jag kommer att kunna ta på mig masken. Är jag en dålig vän då?
Kram till dig och tack igen för att du svarade. Jag önskar er all världens lycka till.
Det värsta med missfall är ju att även om man plussar igen så kommer man bara vänta på att det ska ramla ut, även om ett missfall inte på nåt sätt betyder att det kommer hända igen! Men det är ju den enda upplevelsen av en graviditet man har så jag jade bara väntat på det..
Ja fy fan för gravidbesked, det är vidrigt. Jag har börjat gråta av varenda besked, glädje är verkligen det sista man känner. Möjligtvis om det är nån som man vet kämpat och haft det besvärligt, då hade jag unnat dom det. jag tycker faktiskt att den som försökt längst har rätt att få barn först, och alltid mer rätt än dom som redan har barn.. men så kan man ju inte tänka jag vet :)
Du får försöka ta på dig masken när du verkligen måste så får du grina och sura hemma sen. Man måste ju på nåt sätt bete sig bra mot folk men sen kan man ju undvika att umgås med dom, det är väl det man kan göra!
Du kan ju alltid köra en klassiker och "få feber" dan innan dopet och då förvarna på sms innan. Låter ju ganska snällt då.
Sen är väl skillnad om det är jättejättenära vänner då är det ju trist att tappa sina relationer. Beror ju också på om personerna vet om er situation? Då tror jag förståelsen är större också.
Hos oss fick flera veta efter missfallet, men de visst inget innan. blir ju ofta fler som får veta när man är i ivf svängen pga resor osv. Så orättvist att vissa får göra detta i hemlighet hemma och sen poppa roliga nyheter medans man själv ska vara helt blottad.....
Vi är över hälften av hormonbehandlingen så till veckan får vi nog besked om ungefärligt äggplock, måste dessutom resa jättelångt så är mycket att planera!