• lilagrodautanben

En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker

Har tagit ältest idag pga avsaknad på gravtest. Handlar upp ICAs sortiment :D haha! Sen hittade jag ett RFSU Som gick ut i januari.. va tror ni? Dagens äl nere, uppe är en vecka från äl

• lilagrodautanben
    Anonym (Tiden går och går) skrev 2019-04-23 22:51:37 följande:

Här har det varit natt svart ett tag och känner igen mig väl i det ni skriver. Jag försöker ömsom gräva ner mig i träning och kost ömsom i jobbet. Sambon blir frustrerad för jag jobbar så mycket men det är ett av få ställen jag slipper tänka och kan vara glad o h känna att jag bidrar.

Nu har jag dock fått besked att min letrozol kur verkar fungera och ska vänta på ägglossning första förmodligen sen vi börja för 15 månader sen. Inte jätte länge ändå så det kan ju gå bra...Men tror det inte riktigt än.

Jag började plugga till ett annat yrke och hoppas det ger mig åtminstone en sekund av lugn i hjärnan från graviditet. Att gräva ner sig i arbete är nog inte det västa men förstår att det känns bra! Jag pluggar hela tiden och glömmer av graviditet. Men jag drömmer om gravidmagar, bebisar och allt därtill.. det är så jobbigt!! Äter också letro. Plus kortison och ovitrelle. Allt ger gravidklänningar pga hormoner och det är skit att känna det när man inte är gravid..
  • lilagrodautanben
    UndrandeSökare skrev 2019-04-25 18:44:29 följande:

Är det inte dags att du ringer nån läkare utomlands och bokar en besökstid nu? Det är ju tydligt att detta inte funkar för dig.

Om du absolut inte kan tänka dig att vända dig utomlands, så ring och prata med Marie på Fertilitetplus så får du mer hjälp iallafall. Hon kan bland annat hjälpa dig få intralipiddropp, vilket är den viktigaste immunmedicinen.

Skickade in mensblod som visade ingenting förra månaden. Då hade jag inget missfall men heller ingen äl. Ska ta och ringa henne imorgon!
  • lilagrodautanben
    fannylinnea skrev 2019-04-25 18:32:58 följande:

Vet att jag nyss svarade i en annan tråd men du ska ha all kärlek och stöd som finns. Jag lider med dig.

Tack <3
  • lilagrodautanben
    Anonym (2årärlänge) skrev 2019-04-25 19:37:44 följande:

Men fy faan :( Livio Falun har ju nån studie på immunförsvar nu, vet inte var i landet du finns men går det att få vara med där via en annan klinik (med din historik kanske)?

Såg att en man på Instagram skrev att hans fru fått ta prov på NK celler vilket skickats till just Falun!

Aha spännande! Jag bor i Norrland så det är ju en bit. Har utredning hos fryklunds heter han men dom gör inget ät immunisering. Dom ger bara medicin för äl men det har jag spontant så jag fattar ingenting.. men ska kolla upp dom!
  • lilagrodautanben
    Anonym (2årärlänge) skrev 2019-04-25 19:37:44 följande:

Men fy faan :( Livio Falun har ju nån studie på immunförsvar nu, vet inte var i landet du finns men går det att få vara med där via en annan klinik (med din historik kanske)?

Såg att en man på Instagram skrev att hans fru fått ta prov på NK celler vilket skickats till just Falun!

Mailat dom nu och ska se va jag får till svar! :) tack för hjälpen!
  • lilagrodautanben
    UndrandeSökare skrev 2019-04-25 21:56:29 följande:

IvfFalun hjälper ENDAST dem som gör ivf via deras klinik, ej de som blir gravida naturligt, jag var i kontakt med dem en gång tidigare och blev då upplyst om detta.

Åh :( ja ivf vill jag inte då jag vet att gravid blir jag naturligt. Men då vet jag! Har ställt larm på fertilitetsplus teletid imorgon så ska ringa dom då :)
  • lilagrodautanben
    Anonym (2årärlänge) skrev 2019-04-25 22:56:12 följande:

Ok men jag tänker att om man har en studie så kanske man även vill kolla på folk som får missfall...krävs väl knappadt en IVF behandling för att kolla nk celler men om de bara vill ha med egna patienter är väl deras val. Kan ju vara värt att kolla iaf, även vården kan väl ändra sina riktlinjer med åren!

Lycka till och hoppas du får hjälp oavsett varifrån!

Tack!! Vet du vart mer man kan vända sig utöver fertilitetsplus och Falun? :)
  • lilagrodautanben
    UndrandeSökare skrev 2019-04-26 07:29:08 följande:

Immunbehandling är inte allmänt accepterat eller godkänt vid fertilitetsproblem i Sverige.

Därför är det endast ivfFalun och Fertilitetplus som håller på med det.

Marie på Fertilitetplus har droppåsar hemma så åker du till henne och tar dropp så behöver du ej ta med dig medicinen själv.

Du kan vända dig till Life clinic i Aten, Serum i Aten och FGA i London. Alla dessa 3 håller på med intralipid.

Okej! Finns det nåt sätt att få hem dropp? Är över 100 mil till Falun nämligen..
  • lilagrodautanben
    UndrandeSökare skrev 2019-04-26 15:14:49 följande:

Ok, fråga Marie om hon kan hjälpa dig ordna en tid samma dag hos läkaren hon samarbetar med så du inte behöver göra flera resor när du ändå reser så långt ner till Stockholm med tåget ?

Absolut ska jag göra det :)
  • lilagrodautanben
    Anonym (2årärlänge) skrev 2019-04-26 16:24:23 följande:

Lycka till!!

Tack! Ska bli så spännande men jag får åka själv då maken börjar ett nytt jobb den dagen :/ ska se om nån kompis vill följa med :)
  • lilagrodautanben
    fannylinnea skrev 2019-04-27 07:18:26 följande:

Stort lycka till <3 Hoppas att du får bästa tänkbara hjälp!

Tack! Hoppas verkligen på detta nu! <3
  • lilagrodautanben
    Mawie skrev 2019-05-31 19:07:26 följande:

Hej! Hur har det gått, har också bokat tid på fertilitetsplus!?

Hej! Jag har varit där och tog prover samt fick dropp. Proverna visade inget och hon ville fortsätta med andra prover men det är svårt med jobb barn osv då jag bor 100 mil tur och retur från Sthlm.. så jag äter mina prednisolon och trombyl som jag fick av henne och Letrozol och ovitrelle som jag fått av min klok i stan :)
  • lilagrodautanben

Hej! Någon som har prednisolon över och vill sälja? Marie skriver inte ut mer om jag inte kommer dit och bor sååå långt ifrån kliniken :(

• lilagrodautanben
    UndrandeSökare skrev 2019-06-03 20:58:10 följande:

Men Krabban erbjöd sig ju att sälja prednisolon till dig i Atentråden. Ville du inte köpa av henne??? Kontakta henne om du är intresserad.

Har inte sett det! Tack för att du skrev!
  • lilagrodautanben
    UndrandeSökare skrev 2019-06-03 21:37:11 följande:

Både Krabban och Blåvingen har prednisolon att sälja har de svarat dig i Atentråden. Du får höra av dig till dem och säga hur många tabletter du är intresserad av isåfall. Kom ihåg att fråga dem vad frakten går på (inklusive vadderad påse och frimärken).

Totalt missat! Tack igen för att du skrev! Har skickat meddelande till ena tjejen men ska kolla andra också :)
  • lilagrodautanben
    Anonym (Tiden går och går) skrev 2019-06-09 20:47:09 följande:

Provera ska ätas i 10 dagar jag åt från dag 15 till 25 i cykeln men bäst är kanske och ringa och fråga dem. Letrozolen har inte varit så mycket biverkningar lite mindre energi än vanligt och lite lite huvudvärk. Ovitrelle har varit värre alla gravsymtom som finns och en känsla av hopplöshet.

Jo nu inväntar jag testdag men eftersom jag var så hoppfull och glad förra cykeln till och med över att få en spontan mens för första gången på 1,5 år för vilket gjorde att jag trodde det hade funkat så försöker jag hålla ner förväntningarna nu.

Skönt att du sluppit biverkning av letro, själv får jag så ont vid äl att jag kräks och mår dåligt. Och av ovitrelle blir jag såååå trött så kan inte sköta någonting. Plus ont i bröst, huvud och mår illa..
Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker