• tesselessan

En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker

Jag beklagar verkligen för missfallet. kan inte föreställa mig hur det är att gå igenom så många missfall, jag hopas verkligen att läkemedlen du får hjälper snart. 

Jag märker att detta med att få ett syskon börjar styra alla aspekter av mitt liv- inte bara alla känslor men även saker som jobb. 
    Ja trivs inte på mitt jobb och har varje månad tänkt att det är lugnt, du behöver bara stå ut 9 månader till sen kan jag söka nytt under föräldraledigheten. Men nu har det gått 1 år av att vänta. Samtidigt vill man inte var den som blir gravid och lagom när man börjar det nya jobbet måste säga att jag endast kan jobba 6-9 månader för sen ska jag vara mammaledig. 
    Nu har jag slutat skjuta upp och tänker mer att byta jobb kanske gör att jag mår bättre och därmed blir gravid. 
    Så nu ska jag på anställningsintervju nästa vecka, dagen innan beräknas mens. hade först tänkt att jag skulle ta ett grav test innan för att veta så jag kan slappna av men jag kommer bli så ledsen om det är negativt så det kommer förstöra intervjun. 

• tesselessan

Nu börjar tiden att vänta på mensen. Ska få min mens på torsdag och jag ska försöka så länge som möjligt att ha inställningen att den kommer och komma och räkna med att jag inte är gravid. Annars kommer jag bara leta efter alla små tecken och tror det blir lite placebo för mig, att jag mår dåliga just för att jag så gärna vill att det ska vara gravidillamående. 

• tesselessan

troode jag skulle ha BIM idag men det visar sig vara imorgon och det gjorde att veckan blev än tyngre. måste vänta en dag till med nervösa kontroller i trosan varje gång man går på toaletten. Har haft mindre molvärk flera gånger den här veckan och tänker alltid att  jaha nu kommer mensen. tror inte jag är gravid för jag känner mig inte det minsta gravid. (vilket jag hoppas betyder att jag är det för det är så många gånger som jag varit övertygad om att jag är gravid så kommer den förbannade mensen) . men det är väl bara att vänta. 
    hur bra är ni på att vänta på att ta gravtest?  det tar emot för mig att köpa tester för varje gång jag gjort det så har det varit för att jag är så övertygad att jag är gravid så jag köper bara ett åt gången. men det visar ju alltid negativt. Tar emot att köpa fler pack också för jag tänker att jag kommer ju bara behöva ett för jag kommer ju snart vara gravid.  Så blev det första gången jag var gravid, var beredd på att få testa massor gånger men sen var jag gravid innan jag ens börjar försöka. 

• tesselessan

Kunde inte stå emot utan köpte test igår. Testade imorse och det var självklart negativt. Så mina tecken på art mensen är på gång är tydligen illamående, trötthet och metallsmak i munnen. Samma tecken som för graviditet. Jag blir galen på detta.

Men jag bröt inte ihop denna gången vilket är bra.

• tesselessan
    Anonym (2årärlänge) skrev 2019-03-08 11:04:49 följande:
    Usch då. Hur kan kroppen vara så taskig? Inte fan har man ju haft såna symtom vid mens förr??

Resa sig o gå vidare är det enda man kan göra...

Jag är livrädd o få mens när som helst :(
    Jag har haft de symtomen de senaste gångerna jag ska ha mens, men tänker att det psykolgiskt, att stressen framkallar dem, eller önskan mer kanske framkallar det. Förra måanden visste jag att jag inte var gravid för då hade vi precis börja med stickor och då mådde jag inte alls illa innan mensen kom. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att ta bort stressen kring det för det är ju svårt att intre obssessa över det när mycket av ens tid baseras på antal dagar till antingen ÄL eller mens. 
  • tesselessan

Besök hos gynekologen idag. Jag borde ha ägglossning idag men stickan visade negativt igår. Han såg att moget ägg och jag ska hämta ut någon spruta som ska sättas i magen för art hjälpa ägget att släppa.

Hatar sprutor men vad gör man inte för ett barn.

• tesselessan
    lilagrodautanben skrev 2019-03-21 19:31:18 följande:

Va tror ni? Nedersta är förra månaden som blev verifierat med blodprov. Tredje testet var 0 i hcg så om något syns på översta är det en ny graviditet:) ser ni? Snälla skriv :)

jag ser ett svagt streck på båda
  • tesselessan

Ja det tycker. På en skala mellan 1 och 10 är det 1 nyans ljusare.

lilagrodautanben skrev 2019-03-22 17:49:29 följande:

På dagens eller gårdagens? :)

Mörkare menar jag. Dagens sticka är en nyans mörkare
  • tesselessan

Tog min första otriville spruta igår. Det var under lite dramatik då jag som sagt har svårt med nålar och den måste tas i magen vilket känns som ett värre ställe än armen. Hade velat ta den i rumpan eller ben så att jah knte behövde sen den. Min man skulle göra det åt mig men jag fick bokstavligt panik varje gång han närmare sig och började gråta. Vi höll på i 30 min av velandes och gråt innan jag samlade mig, gick in på toaletten, satte på en podd i hörlurarna och två sekunder senare stack mig själv i magen och det var klart. Kändes bokstavligen inte någonting. Ja ske tur att man har en liten valk på magen att sticka i. Tror det läskiga med det innan var att man ska hålla inne den in 5-10 sek för art vara säkert på att sprutan är tom.

Idag har jag haft massa pirrande och stickande i äggstockar så jag hoppas det funkar. Nu på kvällen har jah börjat må rätt illa. Tog sen rätt sent igår och det tar runt 36 timmar för ägget att lossna så.det blir i natt någon gång. Jag hoppas verkligen att detta ska göra susen. Vill inte håll på med alla tester mer.

• tesselessan

Det lutar åt art det blir mens denna månad också. Har redan börjat få mensvärk, ska ha mens på fredag. Så jag antar att sprutorna inte har någon verkan. Vilket inte var förvånande för min man fick prestationsångest när det var dags för ÄL så oddsen för ett plus denna månad är liten. Har alla vanliga symtom men de brukar jag ha lagom innan mens.

• tesselessan

Det var inte mensen trots allt. Smärtan blev värre än vanlig mensvärk Så jag fick åka in. Var tydligen vätska som läckt från äggatocken in i magen. Ofarligt men kan bara smärtsamt. Tyvärr kunde man inte se på ultraljudet om jag var gravid eller inte. Så nu är det bara att invänta mens eller inte till helgen

• tesselessan

Jag försöker att inte hoppas allt för mycket. Illamåendet jag har denna gång är på en ny nivå. Har varit nära att kräkas flera gånger, all mat smakar skit och mina bröst är ömma. Men jag har varit skengravid innan så jag litar inte på min kropp längre.

• tesselessan

Tar nog ett gravtest ikväll/imorgon. Det har ju gått 13 dagar sen sprutan. Vissa säger att man behöver ränta 14 dagar andra säger det räcker med 10.

Detta illamående är så jävla jobbigt. Nu är det på den nivån att alla byxor klämmer jobbigt på magen. Om jag inte är gravid denna gång så ger jag upp. Visar testet negativt kanske kroppen ger upp denna skengraviditet också.

• tesselessan
    UndrandeSökare skrev 2019-04-03 10:27:03 följande:

Vänta minst 14 dagar efter sprutan. Annars kan man få falskt positivt svar.

Kommer ta ett test med för att se om det är negativt, för är det negativt är det definitivt.

Är det positivt väntar jag och tar ett nytt test i helgen då det gått 15 dagar.
  • tesselessan

BIM-1 fick ett extremt svagt streck. Vågade inte tro på det för det är så svagt. Testet så att det tidigast kunde tas på BIM dagen. Strecket kan lika gärna vara en rest från sprutan så jag ska vänta till söndag innan jag testar igen.

Mina syntom:

- konstant illamående

- spänd mage

- ömma bröst

-konstiga drömmar

Om detta inte är en graviditet så.är det dags att kontakta en läkare kring detta illamående.

• tesselessan
    UndrandeSökare skrev 2019-04-04 07:20:20 följande:

Ta ett nytt test om några dagar. Tar du Lutinus eller Crinone? Vissa får ömma bröst och mår dåligt av dessa mediciner (progesteron).

Nej jag tar inga andra mediciner, bara sprutan
  • tesselessan
    UndrandeSökare skrev 2019-04-04 09:21:56 följande:

Gå in på www.fass.se och sök på läkemedelsnamnet (Ovitrelle var det eller hur?) Och läs i bipacksedeln över möjliga biverkningar.

FASS säger att det sitter kvar i 10 dagar så det borde ha gått ut kroppen vid det här laget.b
  • tesselessan
    UndrandeSökare skrev 2019-04-04 09:21:56 följande:
    Gå in på www.fass.se och sök på läkemedelsnamnet (Ovitrelle var det eller hur?) Och läs i bipacksedeln över möjliga biverkningar.
    inga av mina symtom är några av biverkningarna.
  • tesselessan

Jag fick en kemisk graviditet men alla symtom. Fick mensen i söndags så jag hann vara undeebart lyckligt gravid i 3 dagar.

Har fortfarande kvar alla gravidsymtom så det är dags att gå till läkaren för att se vad det är som gör att jag är konstant illamående.

Detta bakslag var brutalt så vi kommer pausa försöken för detta har tärt för mycket på mig. Ska leta efter ett nytt jobb för att gå ned k stressnivå och fortsätta gå ned i vikt.

Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker