tesselessan skrev 2019-02-16 19:24:15 följande:
Inte skrivit på ett tag. Har testat i 2 veckor för att se om jag har någon ÄL, och vet att jag gjort det i onödan för jag fick mens för 5 dagar sen. Men jag tänker alltid att jag är en av dem som har väldigt ovanligt tidig/den ÄL i relation till mems. Jag är så extremt trött på att inte se något andra streck på stickan. Hur orkar man? Förra mensen var 4 dagar sen oxh jag hade alla tecken - illamående, ömma bröst, kaffe smaka skit och jag tog ut segern i förskott och bröt ihop TOTALT när mensen kom. Det var brutalt. Nu väntar vi på en ny tid hos gynekologen för fler tester.
Jag har ju övervikt att tampas med men det verkar som jag bara har 5 kilo kvar till BMI på 35 som är gränsen, inte 15 kilo som jag trodde först. Det är ju positivt. Har lagt om kosten och börjar träna så jag hoppas att jag man komma med till BMI på 30, men det räknar jag inte med. I och med att målet med viltnedgångne är så tydlig - barn! så är det enklare att att avstå från socker och fet mat.
Jag har inte testat nått förut men nu vill jag dokumentera att det inte finns nån ägglossning hos mig så köpte 100 test stickor. Känner att det blev rätt med så många för nu måste de ju användas.
Jag kämpar också med övervikt och har gått ner 5 kg på 5 veckor bara av tjurighet med tallriksmodellen och inget sött på kvällen. Tyvärr har mitt landsting BMI 30 gräns så måste ner 10 kg till. Hoppas det går bra för dig!
Motivationen är det viktigaste!