Leapea1 skrev 2019-02-08 21:09:01 följande:
Det var fel på bebisens lungor så hon skulle inte överleva livet utanför magen. Innan jag blev gravid med henne hade jag fått två missfall så det känns som det jobbiga aldrig tar slut.
Jag ska få prata med en läkare på måndag men det är bara något jag tror men jag tänker eftersom det "har gått lätt" att blivit gravid tidigare och nu händer inget så känns det som att problemet sitter där. Så det vill jag undersöka!
Anonym (ThisIsTheYear) skrev 2019-02-08 20:31:55 följande:
Har redan vinkat på er, tänkte berätta lite om mig nu. :)
Är 33, sambon 34. Har en dotter som är sex år. Var inget problem att få till henne, blev på andra försöket. Kort därefter berättade min sambo att han inte vill ha fler barn. Var en total chock, vi hade inte direkt diskuterat antal tidigare men jag var själv helt inställd på i alla fall två barn. I flera år försökte jag övertyga honom och när det inte gick försökte jag acceptera läget, blev sedan deprimerad och slutligen gick vi i terapi tillsammans pga detta. Vi kom fram till att vi måste enas om något eller så skulle vi bli olyckliga och kanske dela på oss (till saken hör att vi i övrigt har ett väldigt bra förhållande). Sambon tyckte därför att vi ändå ska försöka att få ett barn till, han resonerar som så att han aldrig kommer att ångra det barn han fått men att jag kommer att ångra att jag inte fick ett till. Så så sjukt romantiskt är det för oss i vår bebisverkstad! En (jag) som längtar och håller på att förgås varje månad i denna eviga väntan och en (han) som i smyg andas ut varje gång min mens kommer...
Vi har försökt ca 15 gånger nu (har tappat räkningen). Jag tillhör väl den "lyckliga" skara där inget är fel. Jag har ganska regelbunden mens, jag känner otroligt tydlig exakt när ägget släpper vilket är varje månad i princip. Jag har normalt bmi och tränar regelbundet, äter varierat osv. Vi ligger allt vad vi kan när det behövs. Men plusset kommer inte. Jag har varit hos gyn och undersökts och allt ser fint ut. Jag har visserligen bara en äggledare men det ska inte spela så himla stor roll vad jag förstått.
Jag håller på att tappa fattningen. Det här med tid är relativt. Har skummat tråden och sett att några av er har försökt betydligt längre. Vilka kämpar ni är!! Jag känner dock att min resa började mer än sex år sen. Enda sen dess har jag kämpat med att få min sambo på samma bana, försökt acceptera att det inte blir fler osv. Och när vi väl försöker och jag trodde att NU händer det så ska det såklart inte gå! Varje gång mensen kommer så stänger jag in mig på toa och ligger i fosterställning på golvet och gråtskriker in i ett ihopvirat badlakan. Jag kan prata med min sambo men känner inte att det hjälper när han egentligen är nöjd som det är med vår dotter. Så därför bär jag det mesta ensam tills ibland när bägaren rinner över och jag bannar honom för att det aldrig går... Stackarn. Han har ju rätt till sina känslor och jag respekterar verkligen hans ställning i det hela.
Oj nu blev ju detta sjukt långt och det känns som jag fortfarande har så mycket jag behöver få ur mig och diskutera med er... Hoppas att 2019 är året då våra drömmar besannas!
Detta låter så klyschigt men "försök och tänk på annat". Jag är ju i samma sits som er och vill ha barn och DET ÄR SVÅRT ATT TÄNKA PÅ ANNAT ja.. Men när vi blev gravida med vår bebisängel så hade vi försökt ett tag och till sist jag ba; nä nu skiter vi i det här! Och då blev hon till - för att vi "slutade tänka" och bara va.
Jag tänkte eftersom ni har ett barn sen innan så kan ni bli gravida (hoppas och tror jag såklart) och du har inte, som jag kan läsa iaf, varit med om någon skrapning (som jag gjorde 2 gånger där jag misstänker ärrvävnad). Alltså att det ska finnas en anledning till att ni inte ska bli gravida. Vad jag svamlar nu känner jag.. sorry... Jag håller tummarna för er och hoppas att det ska gå bra!!!
Kan inte ens föreställa mig att behöva ta bort ett barn och ännu värre så sent. :( Måste varit hemskt.
Bra att du ska kolla det och kan få det bekräftat. Fast jag hoppas att det ser fint ut och att ni bara haft otur. Går det att göra nåt åt om det är ärrvävnad?
Jag har ett par allvarliga sjukdomar men så länge värdena är stabila så ska det inte va nåt hinder för graviditet och värdena är väldigt fina så lär inte va det heller.
För fram till ett halvår sedan var jag mer på tårna. Äl-testade, låg järnet vid äl, drack ingen alkohol, gick bara och väntade... Sen har besvikelserna mer och mer fört med sig att jag taggat ner. Jag räknar inga dagar längre, testar inte längre (eftersom jag ändå känner så väl när ägget lossar) och fokuserar på annat. Jag har börjat träna rätt dedikerat för att springa göteborgsvarvet i år så min fokus ligger på det. Men det där att känna efter är ändå svårt att släppa trots allt.