Snart 3 år äter på natten!
Allergier? Tänker både på att atarax hjälpte så bra samt att hon inte verkar vilja äta så mycket mat alls.
Min 10-åring fick konstaterat vid 9 års ålder att han inte fixar mjölk. Då hade det orsakat orolig sömn, taskigt humör och dålig tillväxt i 9 års tid innan vi fick grepp på vad det var. Med medicin mot reflux och mjölkfri kost är det en helt annan person och han sover väldigt mycket bättre. Han hade förutom det jag skrivit här ovan inga som helst andra symtom som man förknippar med allergi och inte ens fast jag har ett till allergiskt barn trodde jag att det var där skon klämde. I efterhand kunde jag se att han frivilligt uteslutit mycket med mjölk på egen hand. Vägrat äta det helt enkelt.
Går hon på förskola och hur fungerar det där?
Jag hade nog överlag varit generösare med välling på dagen om det går ner då än att hon ska äta minimalt dagtid och sen välling på nätterna. Ska ändå vällingen vara huvudfödan så hellre dagtid än nattetid. När man väl fått ner ätandet på natten hade jag gett mig på att försöka ändra mängden välling/mat dagtid.