Inlägg från: Saffranskaka |Visa alla inlägg
  • Saffranskaka

Ser inte gravid ut vecka 26(Bilder)

Jag ser inte gravid ut och är i vecka 26, alltså har helt klart svullnat upp både här å där men ingen gravidmage. Jag bryr mig inte varken eller om jag får en, har gått upp cirka 9 KG! är detta normalt?? i vecka 26? Hur mycket hade ni gått upp?

Jag undrar också hur ni såg ut i vecka 26 dem flesta verkar ha en mage.

• Svar på tråden Ser inte gravid ut vecka 26(Bilder)
  • Saffranskaka

Neej jag mena tvärtom att det är för mycket viktuppgång. Jag undrar vad som är normalt att ha gå upp vid vecka 26 för jag misstänker en del av dessa 9 kgn inte bara är graviditet utan okynnesätande, börjar fundera på att räkna kalorier så jag inte får i mig mer än 2200 per dag (och inte överäter av misstag)

Men jag ser inte gravid ut? jag tycker inte det bara plufsig. Alla andra har en gravmage. 

Hur mycket brukar man ha gått upp allt som allt efter en hel grav? vet de är individuellt men.men

• Saffranskaka

Åhå mena verkligen inte att banta skulle jag inte göra
    2200 är det rekommenderade antalet kcal per dag för gravida vad jag vet, jag tror bara jag får i mig mer än det när jag inte räknar så ville ha mer koll. Tyckte jag började gå upp sjukligt mycket i vikt snabbt efter jul

• Saffranskaka

OK ska lyssna på era råd.

Ja min pojkvän frågade om jag någonsin skulle se gravid ut, och andra har kommenterat att jag inte har någon mage (inte berättat för alla) men ja man har ju en bild av att man blir gravid och sen poppar en stor mage fram. Men jag skulle nog kunna gå förbi utan att ngn trodde jag var gravid på sin höjd plufsig.

• Saffranskaka

Är det ngn här som gått hela graviditeten utan en mage? barnmorskan sa hon trodde jag skulle ha en vid vecka 20... men det var ett tag sedan nu och jag var ännu plattare då haha
    På ett sätt som jag sa i mitt första inlägg bryr jag mig inte om den kommer eller inte, gissar det blir lite enklare med en väldigt liten/ingen :D

• Saffranskaka

Kanske ska lägga till att jag hade min livmoder bakåtlutad MEN barnmorskan sa de inte skulle påverka, för redan i vecka 14 kunde dem inte ens se den var bakåtlutad då den vänt sig rätt (så den är som en normal livmoder) skulle enligt henne inte påverka utseendet. Men aa vem vet. Är inte lång är 165 cm. Har en ganska bred kropp inte tjock, barnmorskan sa ngt om starka magmuskler alla mina släktingar har fått stoora barn exempelvis min mamma som har likadan livmoder som jag har jag o min storebror vägde runt5 kg när vi föddes eller ngt sånt och min syrra fick stora bebisar så får se om det blir stor t eller inte

Svar på tråden Ser inte gravid ut vecka 26(Bilder)