Hjälp! Varför så orättvist?!
1. Vi pratar inte alls, sen han träffade sin tjej. Hon vill antagligen inte att vi har någon kontakt och han är ryggradslös. De flesta dagar har han blockerat mig på mobilen. Inte för att jag hör av mig till honom men det händer en gång varje månad ungefär. Då får jag svar som: dra åt helvete / eller: skit du i det.
2. Han vägrar familjerätt. Vi var där en gång (över ett år sen) och han sa där att han inte vill ha med mig att göra. Detta frågade jag kvinnan i mötet om hon kunde intyga när jag skulle ta vårdnaden men då sa hon att hon inte kunde pga tystnadsplikt. Han kommer undan ALLT!!
3. Det är INTE lätt att behålla de kläder man betalat för. Kan inte skicka flickan utan skor och jacka osv. Överlämning sker via förskolan pga att han vägrar se mig. Kan inte heller lämna flickan till honom utan skor vid överlämning.. synd om henne. Varför ska hon straffas :(
Hon gick en hel sommar med små skor för att han vägrade köpa nya, fastän jag tjatade. Sa att det var hans tur nu!! (Var hans tur ett år tidigare men sa det bara). Han svarade: köp du dina grejer så köper jag våra grejer!
Finns ingen logik! Om flickan behöver regnstövlar på förskolan - ska jag ta med detta hem?? Vilken dag om det tex är överlämning på torsdag? Ska hon vara utan regnstövlar/overall/mössa/vantar hela den dagen pga överlämningen ?
Ni förstår att detta är jättekrångligt. Han svarar alltid samma: (detta tillhör hans trevligaste svar) KÖP DU DITT SÅ KÖPER VI VÅRT OCH DRÅ ÅT HELVETE SEN.
Det lustiga han de köper ju ingenting! Det kan bli minusgrader innan jag förstått att "nä det blir ingen overall från pappas sida". Ni förstår, han köper inte ens strumpor till henne... såååå lågt är det.
Vad gäller kostnader:
Det är kläder -
Ytterkläder tex regnställ, mössa, overall, vantar, kängor mm. (som bör stanna på förskolan!!)
Förskoleavgiften
Barnförsäkring
Detta landar på ca 1000kr i månaden ! Då pratar vi exkluderatjacka, skor, halsduk, mössa...
Det är nog så att du får ta ett samtal med en BRA familjejurist (jag skriver bra med versaler då det är så att alla inte lever upp till det epitet)
Samtal hos familjerätten av den typen som du beskriver är frivilliga så därför förs inga noteringar men det står dig fritt att spela in samtal vart du nu än befinner dig så länge som du är part på ett eller annat sätt (annars blir det klassat som olovlig avlyssning)
Strukturera ditt material så underlättar det kontakten med juristen, fundera också på vad du vill få ut av kontakten så spar du tid och pengar.
Du har säkert bankat ditt huvud i väggen många gånger och undrat hur kan det vara så här, hur kan han agera så mot sin dotter etc. Jag har gjort det samma men tyvärr så är det inte lätt att få något vettigt svar
Jag och min dotter önskar dig och din dotter ett riktigt Gott Nytt År