LFF skrev 2022-10-25 11:43:59 följande:
Enda anledningen till att jag inte har hund är eftersom jag inte har tiden för en hund. Annars hade jag haft en.
Hur många incidenter är det som sker? Inga hundar i min omgivning är en risk för andra, speciellt inte barn. Detta eftersom de har vettiga hundägare som ser till att skydda sina hundar från påträngande ungar som inte vet hur man beter sig runt barn.
Mina egna barn är inte heller någon fara för hundar eftersom de vet hur man beter sig runt hundar och har fått lära sig (via mig) hur man läser av en hund.
Vettiga hundägare och vettiga föräldrar lär barn hur man ska bete sig. Man lär ut att morrning är ett avståndstagande beteende från hunden sida istället för att straffa bort det. Man lär barnen att de inte kan dra i hunden, gå fram till den när den äter eller sover etc.
Att olyckor mellan hundar och barn sker är inte bara hundens eller hundägarens fel utan lika ofta är det föräldrar och barns fel.
Så, ska vi avskaffa barn också?
Instämmer helt!
Sista frågan, ja, det verkar ha fötts en massa coronabarn till oerfarna föräldrar på sistone, så nu är barnen för många, kanske dags att "reglera lite"? ; D
(Hjälp får man ens dra ett sånt skämt utan att bli kölhalad här? Jo, det var ju ett skämt, jämfört med den hundreglering det skrevs om tidigare på betydligt större allvar. )