Solrosvind skrev 2019-09-14 12:31:59 följande:
Någon mer som går över tiden och väntar? Är på 41+5 och har (relativt milda) förvärkar om nätterna som klingar av på morgonen. Tycker att det känns stressigt och jobbigt psykiskt men mår jättebra fysiskt, är pigg och inte tung, ingen foglossning, är inte så stor alls, ser ut att vara i 8:e månaden typ. Bebis är normalstor enligt undersökning. Enligt min egen beräkning så lär befruktningen ha skett en vecka efter sjukvårdens beräkning, men de gjorde uppskattning på KUB som de går efter.
Idag känner jag motvärk fast det är dag nu så jag hoppas att det kanske börjar idag, fullmåne och allt.
Jobbigt att känna sig frisk och stark och samtidigt behöva hantera att ens kropp inte gör som den ska, att alla runt en tjatar och kommenterar...
Det är inte så värst roligt att gå över deadline. Gjorde det med 8 dagar med mitt första barn. Var så besviken varje morgon när man hade en lång dag framför sig att ta sig genom igen. Skönt att du mår bra i alla fall. Men du har ju inte så långt kvar i alla fall- sätter de inte igång 42+0? Har du fått tid/datum för igångsättning?
Och tjatet och kommentarerna kan man ju vara utan. Det är ju så jobbigt för en själv att vänta och stå ut och sen dessa frågor från alla.