Bf September 2019
Är gravid för första gången och gick in i vecka 6 igår. Jag är nu helt symptomfri men undrar hur man vet om man fått missfall? Vet att symptomen kan avta för att sen trappas upp men när ingenting känns längre? Jag är ganska liten i kroppen så jag är väldigt svullen om magen men jag vill ju tro att det är all mat från julen :)
Tacksam att jag får dela allt detta med er eftersom jag inte berättat för någon ännu. Tänkte berätta för min närmaste familj nästa helg för då är vi alla samlade men vill då vara helt säker.
Det är väldigt olika hur mycket symptom man har och vilka symptom det är. Det finns heller inget sätt att veta om man kommer få missfall. Om du får det så blöder du ut graviditeten, det är ända sättet att veta. MA (Missed abortion, när fostret dör men kroppen inte fatta det utan fortsätter utvecklas) kan du bara upptäcka med ultraljud.
Att du har lite symptom är inget tecken på att du kommer fä missfall, det kan ändå gå hur bra som helst. Jag har oftast symptom (väldigt ömma bröst, trög/gasig mage, ovanligt trött och starkare hunger) men ibland avtar dom helt i någon dag och kommer sen tillbaka igen.