Bf September 2019
Det här är RFSUs vanliga (ej tidiga) test. Går att köpa 14-pack så blir riktigt billigt per sticka. Vet att många hävdat att dom fått spöksträck med dessa, men för mig har dom alltid visat rätt.
Det här är RFSUs vanliga (ej tidiga) test. Går att köpa 14-pack så blir riktigt billigt per sticka. Vet att många hävdat att dom fått spöksträck med dessa, men för mig har dom alltid visat rätt.
Kul med starkare streck för varje gång :)
Borde man ta mer än ett test? Jag tog bara ett i lördags, dagen efter bim. Mensen har ju inte kommit heller men heller inga ordentliga symptom än.
Jag kör samma, funkar toppen för mig med! Blir lite orolig för egen del när jag ser andras rfsu stickor, mitt var så extremt starkt bara en dag efter BIM, har inte testat efter det. Vet inte hur jag ställer mig till potentiella tvillingar haha
Min man har syskon som är tvillingar och hans mamma har berättat hur det var, så jag avstår gärna haha!
Lutealfas på 13 dagar så snarare kortare än normalt, tog testet på kvällen efter att ha hållit mig i kanske 4-5 timmar innan så säkert typ samma koncentration som morgon urin. Vet inte om det spelar roll ifall de fäste tidigt? Tog iaf ett digitalt morgonen efter som visade 2-3 veckor
Bifogar mitt test med!
Haha ja man kan oroa sig för allt! Men så som jag har sett hos andra verkar din stegring höra mer till normen är mitt direkt starka! Men kroppen är väl olika, vi har alla massa olika hormonella och kroppsliga funktioner som påverkar både det ena och det andra. Spannet av vad som räknas som normalt är nog väldigt stort! Men det finns så mycket ovisshet kring en tidig graviditet (speciellt när man varit med om saker) att minsta lilla tecken på att något skulle ligga ens lite utanför normen gör att man går direkt i taket!
Själv började jag oroa mig för förhöjd hcg och mola, tycker själv att testet var oroväckande starkt så tidigt. jag hade noll symptom i helgen som var kände mig inte ett dugg gravid, jag var så ledsen och övertygad om ett nytt missfall! Maken försökte resonera med mig men jag var säker, började googla på privata mottagningar och vässade mina argument för att ringa bm måndag morgon och begära vul.
Sen kom det smygande tillbaka på söndag kväll och har inte lämnat min sida sedan dess, jobbigt när symptomen är här men precis som du föredrar jag ändå det över alternativet, även om det egentligen inte är ett bevis för att allt är som det ska.
En fundering.
När jag var på vul sa dom att jag var i v 4 max. Jag tog ett digitalt samma dag som visade 3+. Jag har en exakt menscykel och vet nästan vilken dag jag hade ägglossning. Enligt min beräkning är jag idag inne i v7. På vul syntes en hinnsäck men inte mkt mer än så.. nojar lite pga ett tidigare MA. Stilla mina tankar..
Tänkte bara höra med er, när har ni tänkt berätta för familj och vänner osv?
Jag är i vecka 5 så hade inte tänkt berätta riktigt än.
Sen en annan fråga, är det någon här som har barn sen tidigare eller som helt enkelt vet. När är det första ultraljudet?
Här erbjuds alla gravida ett ultraljud i v12 nu.
Tänkte bara höra med er, när har ni tänkt berätta för familj och vänner osv?
Jag är i vecka 5 så hade inte tänkt berätta riktigt än.
Sen en annan fråga, är det någon här som har barn sen tidigare eller som helt enkelt vet. När är det första ultraljudet?