Bf September 2019
Det känns lite lugnande. Jag kommer också ihåg det från senaste graviditeten. Men hade inte för mig att det började hoppa så tidigt.
Det känns lite lugnande. Jag kommer också ihåg det från senaste graviditeten. Men hade inte för mig att det började hoppa så tidigt.
Haha och där slarvade jag bort min anonymitet ;)
Då vi ska berätta för vår familj i helgen så ville jag se att det blev en stegring på tester :) Gjorde ett till nu! Fint starkt streck trots inte så koncentrerad urin.
Har kommit på en rolig idé hur vi ska berätta. Jag tar examen på fredag. På lördag ska vi ut och äta med närmsta familjen. Min sambo ska hålla ett litet tal och sen ge mig en present och däri ska en liten body ligga :) Blir lite kul! Förra året gjorde vi på ett annat säptt så fick komma på något annat, haha.
Då vi ska berätta för vår familj i helgen så ville jag se att det blev en stegring på tester :) Gjorde ett till nu! Fint starkt streck trots inte så koncentrerad urin.
Har kommit på en rolig idé hur vi ska berätta. Jag tar examen på fredag. På lördag ska vi ut och äta med närmsta familjen. Min sambo ska hålla ett litet tal och sen ge mig en present och däri ska en liten body ligga :) Blir lite kul! Förra året gjorde vi på ett annat sätt så fick komma på något annat, haha.
Förra gången fick dom en liten present med en napp i :) Så ville göra något annat nu! Har man varit på ul kan man ju använda bilden på något sätt :) Hur får man göra nipt-test?
Nej två månader bara, men fick gravid 1-2 veckor på CB igår men negativt på en testa tidigt sticka idag. Skumt
Har ett till clearblue veckoindikator hemma men tänkte vänta med det, moler på rätt bra i magen nu och brösten gör mindre ont så kanske bara är att vänta in blödningen
Ah okej jag tänkte inte göra kun då jag inte kommer göra abort trots dåliga siffror :) Men vad exakt kollar man med nipt?
Aha okej låter ju som något man kanske vill göra :) Jag ska läsa på lite och diskutera med mannen så får vi se om vi bokar ett sånt :)
Jag har varit lite rädd att kliva in i den här tråden efter att ha behövt kliva ur två liknande trådar det senaste halvåret. Men nånstans måste jag tillåta mig att hoppas.
Jag är 33 år, och min sambo yngre och vi önskar så mycket att det som nu fått fäste ska få bli vårt första barn.
Vi började försöka i maj och blev gravida nästan direkt, allt flöt på och efter att ha passerat vecka 12 och fått ett perfekt resultat på KUB så vågade vi äntligen pusta ut och berätta för alla. Men i vecka 16 gick mitt vatten och några dagar senare föddes vår lilla pojke och drömmen krossades. Var fast besluten om att bli gravid igen och det gick snabbt även nästa gång, plussade i början av december. Och precis när jag började känna hopp igen så började jag blöda på 5+3, och dagen efter var testet helt blankt. Jag trodde jag skulle gå under men insåg att då kommer jag aldrig få det jag vill, och så tog det sig direkt!
Även om oron inte tar över mig helt så är det så svårt för mig att tro att det ska bli nån bebis den här gången heller. Jag vågar inte längre tänka ?men vad är oddsen att det händer igen?, för vad som helst kan verkligen hända. Men även om jag inte vet hur det kommer gå så har jag lovat mig själv att njuta så länge det varar och tillåta mig att drömma, det är det enda jag vet med säkerhet att jag får ut av det här och det ska inte oron få ta ifrån mig.
Lägger in bilder på min hittills fina stegring (sista testet idag) vilket känns lugnande eftersom jag igår vaknade och var superorolig över minskande symptom. Idag är jag dödstrött, brösten spänner som bara den och jag har nån konstig huvudvärk och till och från stramar det i magen. 4+1 idag, så fortfarande väldigt tidigt.
En lång presentation men tror jag inte kan utelämna min historia då den färgar helt och hållet hur jag förhåller mig till det här. Men hej alla, hoppas vi får följas åt länge länge <3