Bf September 2019
Jag förstår det. Beklagar. Hade barnet gått bort i v 16 eller hade det avstannat tidigare ? Du behöver verkligen inte svara om du inte vill .
Jag är så rädd att få missfall sent.
Då jag aldrig fått missfall tidigare så berättade vi att vi var gravida i v 7. Fick missfall bara en vecka efter . Efter att vi sett hjärtat ticka. Det var bara att berätta för folk att vi fått missfall . Så jobbigt. Dom blev så besvikna och min sambo blev så arg. Han irriterad och arg och jag bara ledsen. Så ja folk vet nog att vi kan vara gravida nu eller försöker. Men jag vill verkligen hålla mig till efter kub. Och sen hoppas att inget händer därefter för då berättar vi för barnen också . På mig märks en graviditet ganska tidigt. Mina matvanor . Fluffig. Och stt jag ständigt tackar nej till alkohol. Haha .
Jag är ganska kluven inför det där.
Hela vår släkt och många nära vänner vet att vi förlorade graviditeten vecka 16 i höstas, så alla förstår väl att vi försöker igen så det ska inte mycket till innan de misstänker nåt. När jag fick missfall i vecka 6 i december så hade vi inte hunnit berätta och jag tyckte det var ganska skönt att slippa dela det med andra. Men jag kommer inte neka om någon frågar, eller försöka smussla överdrivet mycket för att ingen ska förstå. En kompis frågade rakt ut så hon är just nu den enda som vet.
Men berätta aktivt gör vi först efter KUB tror jag. Och då bara till dom närmsta eller dom som visste om den förra graviditeten. På mig syntes det inte alls i vecka 16, så jag kan antagligen hålla det hemligt minst till vecka 20 för kollegor och bekanta.