Tösen01 skrev 2019-08-11 22:22:19 följande:
Okej, då förstår jag. Blev bara "rädd" att jag missuppfattat allt och att det inte gick att snitta. (Ska också snittas pga förlossningsrädsla och vill inte alls att det ska ha hunnit dra igång.
Var hos bm i dag för kontroll v 36...
Magen växer sakta men den är liten fortfarande. Bebisen beräknas kanske väga 2.8-2.9 kg när den kommer ut 10 dagar för tidigt.
Frågade om det där med värkar. Hon sa åk in så fort du känner något som är det minsta regelbundet eller att det kommer ofta... för bättre att du åker in en gång öfr mkt och de får skicka hem dig än att värkarna kommit igång för mycket.
Hon sa att hon trodde kanske att bebisen inte håller sig inne till snittdatumen men vore ju bra med tanke på att den troligtvis är liten.
Hon sa att den fortfarande har väldigt mkt plats eftersom den är så liten men huvudet ligger rejält fixerat och med tanke på att jag känt mig "annorlunda" senaste veckan och haft värkar så verkade det lite "tveksamt" att jag skulle klara 3 v till..
Gått upp 4 kg enligt mvc:s kontroll, blodtryck har gått upp lite nu så är "normalt" på 120/70 nu. Ingen protein i urinen. 120 i blodvärde. SF mått på 27 i v 35+1. Så ligger ganska långt under lägsta kurvan, men gått lite uppåt i alla fall.