Snickesnack skrev 2019-07-29 12:07:28 följande:
För mig känns det också bra. Visst är jag stor och superklumpig, svullen, foglossning, halsbränna och andra (i mitt fall) småkrämpor, men trots det så känns det mest så himla mysigt!
Ska inte säga att jag känner mig extra speciell eller fin, men situationen känns väldigt speciell. Hade det varit frågan om att ha det såhär i flera år hade det varit mycket jobbigare, men några veckor till med en liten sparkbebis i magen känns fullt rimligt, och jag tänker verkligen njuta av den sista tiden. Visst vill vi ha syskon i framtiden, men inga garantier finns ju. Jag kanske aldrig får uppleva detta igen, och oavsett vad så är man ju gravid så kort tid av sitt liv.
Att det är sommar känns också positivt. Glad och lugn semesterstämning, många bra aktiviteter, nästan inga kläder behövs och vi har svalt inne.
Nä så jag är på toppenhumör, även om det blir en del gormande när jag mitt i natten för femtioelfte gången måste välta min michelingubbelika lekamen ur sängen för att långsamt vagga ner till toaletten XD.
Jag är så klart väldigt tacksam för att jag fått en graviditet av den mysigare och lättare typen. Förmodligen får jag ett kolikbarn för att jämna ut det hela ;).
Låter underbart att du känner så.
Har också en lätt graviditet så ska inte klaga. Bara inte min grej alls även om jag är sjukt tacksam över att jag kan få barn.
Jag har bara svårt att njuta och förlika mig med situationen. Har svårt att njuta av såna här saker som begränsar mig, tyvärr.