Anonym (chockad!) skrev 2019-04-30 08:11:02 följande:
Tack. Ja det är dags att tänka lite på mig och bebisen. Inte min starka sida.
Snart ska vi iväg till sjukhuset med maken och hoppas på bra besked så allt kanske kan lugna sig lite grann för oss!
Gällande detta med vikten så är jag så kluven. Är sjukt less på samhällets normer med att man ska vara så jäkla smal hela tiden (är själv åt det smala hållet men har nog inte det i mig naturligt utan jag har tidigare haft ätstörningar och känner att det sitter i än i dag).
Jag önskade att man bara kunde njuta av livet och att vara gravid är ju som sagt en väldigt kort period av livet. Önskvärt vore ju om man bara kunde landa i det och känna sig nöjd och njuta oavsett vikt osv.
Hoppas du landar i din nya tillvaro och kan böja njuta av ledigheten, och att ni såklart får bra besked idag!
Jag känner samma sak som dig angående vikten. Har haft ätstörning och tycker att hela samhällets viktfixering och bantningshysteri är helt ätstörd i sig. Nu har jag inte gått upp så mycket än (1-2 kilo när jag tittade för några veckor sen), så kanske lättare för mig att inte fokusera på det av den anledningen.
Men jag är väldigt mån om att inte ge mig själv restriktioner angående kosten, jag äter det jag är sugen på. Att jag mår bra och trivs med tillvaron är såå mycket viktigare för mig än att undvika några extra kilon och gå runt med dåligt samvete och ångest över min kropp.