Inlägg från: Anonym (chockad!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (chockad!)

Bf September 2019

Jojjans skrev 2019-06-14 13:42:55 följande:

Jag har nu gått några dagar in i vecka 26, och var igår på första mätningen hos bm. Låg preciiiis över snittet, men det förklarar varför jag ser så stor ut - Jag är mindre än snittet...160 lång och väger fortfarande under 60kg. Magen står verkligen ut!

Jag tog också upp att jag haft myrkrypningar i benen och en allmän oro/krypning i kroppen som känts som kemisk ångest. Började äta järn för några dagar sen och det har helt försvunnit tack och lov och jag sover mycket bättre! Min bm trodde att det kunde ha ett samband, att vissa får konstiga symptom på järnbrist. Jag låg på endast 115 trots att jag ätit järntillskott i några dagar så det låter ju logiskt.

Jag fick också informationen om det här med minskade fosterrörelser, men jag tycler det är såååå svårt att veta vad som är avvikande eller ej. Jag har tänkt att man ska ringa om man inte känner nåt på en dag, medan min bm menade att även om jag känt mycket rörelser hela dagen ska jag ringa om rörelserna uteblir på kvällen om det är så att bebisen brukar vara aktiv på kvällen i vanliga fall...

Jag tycker inte att bebisen riktigt har några rutiner, utan det varierar från dag till dag, så när vet man ifall det avvikit från det vanliga? Jag upplever honom som ganska lugn i magen, inte så vålsamma rörelser utan ganska stillsamt, och då och då ett ryck med lite sparkar. Hur tänker ni, och vad sa era bm?

Min bm sa också att man dks känna flera ggr per dag. Om man inte känt kan man dricka stark saft, äta nåt sött och lägga sig på vänster sida och försöka buffa. Man kan ju buffa rätt rejält.

När jag varit inne tidigare för minskade fosterröelse har jag alltid fått stark saft och dricka och då har bebisen kommit igång.
  • Anonym (chockad!)

Usch jag känner mig redan trött på att vara gravid. Jobbigt att andas, jobbigt att böja sig, lätt andfådd, ont från foglossningar, kan inte träna som jag vill, sover dåligt osv osv haha

Samtidigt kämpade vi länge för detta så man får vara tacksam. Svår balansgång...

Bara 2.5 månad kvar och då sommar ... Så tiden går ju snabbt ändå.

• Anonym (chockad!)
    Anonym (Trean) skrev 2019-06-18 08:14:57 följande:

Jag kan fortfarande andas men äta är svårare. Blir mätt på 2-3 matskedar mat. Känns som magsäcken trycker sig upp till halsen. Fått lite känningar av halsbränna också.

Jag är nu i v27. Jag skulle vilja fråga Er om ni känner igen Er gällande minskade/försvagade fosterrörelser. Ca v 23-25/26 tyckte jag kände väldigt starka sparkar, hopp säkert 6-7 gånger om dagen och kanske 4-5 min åt gången. Nu sen 1,5 vecka tillbaka känner jag lika ofta per dag men rörelserna är svagare och mycket kortare intervaller. Har varit och kollat och allt såg bra ut. Men ändå så undrar jag om ni andra känner skillnad?

Skrev tidigare i tråden om att en läkare på förlossningen sa att jag skulle vara beredd på det nu (är i v 28 nu) eftersom då har barnet inte lika mkt plats så det blir inga starka sparkar oftast utan lite buffar och mindre tydliga rörelser. Så jag inte skulle bli rädd. Säkert det för dig med, att bebisen inte har plats att ta sats och sparka så hårt! :)
  • Anonym (chockad!)

Har lagt på mig 2 kg på en vecka nu, utan att jag ätit något annorlunda än tidigare. Vad är "gränsen" för okej viktuppgång tro? Tänker på havandeskapsförgiftning när man går upp mkt på kort tid....Någon som vet?

• Anonym (chockad!)
    Annikattkatt skrev 2019-06-23 21:49:56 följande:

Någon fler som har/haft navelpiercing och har kvar/tagit ut den i samband med magen?

Jag plockade ut min tidigt men det ser lite läskigt ut som om ?hålet? ska brista.

Jag tog bort min med första barnet mrn satte aldrig tillbaka den igen sedan. Den blir ju "uttöjd" såklart mrm ingen fara.
  • Anonym (chockad!)

Hur går det för alla? Tiden rullar på relativt snabbt nu när det är sommar tycker jag. Gått in i v 29 nu. Skönt att passera 30 om. Inte allt för lång tid. Känns lite säkrare då.

Min bebis verkar sjukt aktiv, likadan som ena storebrorsan var... Tänk att hen är 38 cm lång och väger över ett kilo nu. Sjukt.

Känns skönt att ha de stora sakerna fixade när veckorna passerar och vi ät bortresta mkt. Behöver köpa alla saker till skötbordet och till mig. Annars är det mesta fixat. Måste tvätta alla grejer först dock...

• Anonym (chockad!)
    Fruhs skrev 2019-06-24 10:28:26 följande:

Och jösses vad tröttheten är tillbaka. Snacka om att man känner sig helt slut. 

Ja det känner jag igen också... Mer trött nu än i början av graviditeten

Inte lust med nåt. Skulle kunna sova dygnet runt ????
  • Anonym (chockad!)
    Miichaella skrev 2019-06-24 10:52:12 följande:

Jag har varit inlagd på förlossningen sedan i fredags. Tappen är alldeles för kort och jag har mycket sammandragningar. Har fått en första spruta för att påskynda hans lungutveckling och så hoppas vi på att han stannar länge till. Är idag 26+5 så väldigt tidigt men försöker tänka positivt att allt ska gå bra!

Usch håller alla tummar jag har
  • Anonym (chockad!)

På torsdag ska jag på nästa kontroll hos bm. Intressant att se om magen växt nåt. Tycker den förbättrar sig för varje vecka haha

På måndag ska jag till spec mvc för att planera för snittet. Förhoppningsvis få datum och sånt. Spännande. Max 75 dagar kvar skulle jag tro innan man får träffa bebisen förhoppningsvis :)

• Anonym (chockad!)
    Anonym (Nr 1) skrev 2019-06-27 03:53:32 följande:

Får jag fråga varför planerat snitt?

Snittad två ggr innan så får inte välja.
Svar på tråden Bf September 2019