Anonym (chockad!) skrev 2019-02-01 08:29:27 följande:
vilken vecka är du i om du räknar på ditt sätt?
Jag borde vara i vecka 6.
Anonym (chockad!) skrev 2019-02-01 08:30:40 följande:
Börjar noja om MA nu när alla berättar om att de haft symtom och visat positivt på stickorna mm!!
Jag är i v 8, går in i v 9 i helgen. På måndag ska vi på vul!!!
Är det inte lite mer "säkert", om man nu får se ett tickande hjärta på måndag, att det ska gå vägen??
Försök att inte oroa dig i onödan. Det KAN hända, och tyvärr så där det ju ofta så grymt att man inte märker av det själv, men det är ändå större chans att graviditeten faktiskt går som den ska :)
Ja dom säger det, har man sett ett tickande hjärta så är inte risken lika stor att det kommer gå fel :)
Jojjans skrev 2019-02-01 08:33:48 följande:
Kan det inte vara art hon menade vecka 5+? Alltså vecka 6? Om jag fattat rättning borde du vara i vecka 6 och dom brukar inte vilja göra vul innan vecka 8, så det låter rimligt.
Jag hade äl 2/1 och är idag 6+2.
Och jag förstår att åldern stressar, jag fyllde nyligen 33 och har också haft panik över det, men inser ju att det går att få barn i mååånga år till. Det blir till det bästa till slut! Och när du väl träffar ditt barn kommer du vara glad att det blev just som det blev <3
Jag tänkte det först, men hon erbjöd först en tid i början på veckan efter det men sa att vi kunde testa då, dvs v7, iom att jag var orolig. Hon förklarade att dom egentligen gör från v8 så hon kommer testa först med vanligt ultraljud men att det kanske blir vul om det inte fungerar. Som tur är så blir det ju fel åt "rätt" håll, så jag borde ju inte riskera att ha gått för kort tid i alla fall? Eller så missuppfattade jag henne helt, det är ju också en möjlighet :)
Ja, man hör ju mycket skrämselpropaganda om åldern, men än så länge är det ju egentligen inte SÅ farligt. Tänker bara spontant på en kommentar jag fick när vi berättade om förra graviditeten. "Åh grattis! :D Jag trodde aldrig ni skulle skaffa barn eftersom ni är så gamla! " Jo men tack liksom..he he....