Jojjans skrev 2019-04-06 13:25:10 följande:
Nu känner jag att jag ska unna mig ett litet gnäll.
Har skrivit tidigare om både uppsvälldhet och sammandragningar. Jag upplever att jag har svårt att placera smärtan men det är som att allt i nedre delen av magen är ömt, uppsvällt, stramt och värker. Skulle säga att det är som en kombination av stelhet, gaser, ligamentssmärtor och molvärk. Kommer och går. Har också värk i svanken idag efter att ha städat lite. Och lite sammandragningar som ibland gör ont. Fattar inte riktigt vad det är eller vad som påverkar det men tycker generellt det blir bättre när jag ligger still.
Inser först när kroppen kräver vila hur aktiv jag är i vanliga fall. Har inte haft nåt ordentligt illamående så det är väl nu när jag gått in i andra trimestern som mina besvär smäller till istället. Fy! Och än är jag bara i vecka 16, hur ska jag nu få nånting gjort...
Jag har precis som dig under V.16 känt av vad som måste vara sammandragningar i nedre magen. Det stramar och är otroligt hårt som att trycka på en sten där inne... drar mer åt högra sidan också, gör inte direkt ont men upplever det ändå som obehaglig känsla. Tycker det är för tidigt? Blir nojig då jag endast har lagt märke till det då jag ligger och vilar. Kommer och går, stressar inte. V.17 imorgon, googlar runt och läser att det skiljer sig person till person dock. Får se om jag kontaktar BM bara för att höra vad hon säger om detta.