Bf September 2019
Nää vi ska nog inte ta reda på de sen här gången, jag är tacksam om vi får ett friskt barn, jag har varit så orolig denna graviditet, som en klump av oro mitt i magen liksom.
Nää vi ska nog inte ta reda på de sen här gången, jag är tacksam om vi får ett friskt barn, jag har varit så orolig denna graviditet, som en klump av oro mitt i magen liksom.
Hej alla, vad härligt att höra att det gått bra på ultaljudet för er. Vi har precis varit på vårt andra ultraljud och nu kunde man se kärlen liiite bättre, dock en väldigt envis bebis som inte ville visa mkt. Fick även info om att bebis var för liten men jag behöll samma BF datum, bebisen låg på -15% jag har fått tul inbokad och man kommer vilja kolla tillförlsen i navelsträngen om ett par veckor.
Vad bra att dom håller ordentlig koll på er även om jag har för mig att 15% inte är så farligt mycket. Hur känner du inför det, eller fick ni mer information?
Jag tar härmed paus från tråden. Åkte in till vårt lilla sjukhus i måndags med sammandragningar. Blev inlagd och fick bricanyl. Hade RUL, allt såg bra ut. Inget fostervatten läckage. Hemskickad på onsdag efter RUL vid kl 10. Kl 19 tillbaka på förlossningen. Sammandragningar deluxe, förkortad tapp men stängd och ingen vattenavgång. Helikopterfärd till universitetssjukhuset och här ligger jag nu i en säng. 22+2 idag. Föds vår lilla kille denna vecka är det stor risk att han blir en änglabebis men from och med onsdag då jag går in i 23+0 försöker dom aktivt rädda honom. Inatt kommer dom koppla bort tractocil droppet som jag haft sedan helikopterfärden så nu e de bara att hålla tummarna att han flyttat huvudet från min ljumske och lagt sig till rätta nån annanstans vilket jag tror. Han mår bra, fina hjärtljud och allt däremot lite bråttom ut till världen
Är det några fler som har sammandragningar? Jag är
I vecka 23 och har mycket sammandragningar, ibland några som gör ont, idag hade jag sammandragningar som ilade nedåt och gjorde ont. Tycker det är sjukt obehagligt. Jag har en läkartid inbokad i vecka 28 vilket jag tycker är väldigt sent
Är det några fler som har ?problem? med att andas? Jag känner inte riktigt att jag kan ta djupa andetag. Vikt mässigt har jag ökat något kilo bara så de är inte ?vikten? i sig som är ett problem, men de känns som om min mAge är överallt och den gör att jag inte kan andas. Så frustrerande
Ja, jag tycker det känns som att lungorna knappt får plats längre då livmodern blivit så stor.
Och jösses vad tröttheten är tillbaka. Snacka om att man känner sig helt slut.
Jag har varit inlagd på förlossningen sedan i fredags. Tappen är alldeles för kort och jag har mycket sammandragningar. Har fått en första spruta för att påskynda hans lungutveckling och så hoppas vi på att han stannar länge till. Är idag 26+5 så väldigt tidigt men försöker tänka positivt att allt ska gå bra!
Jag undrar om någon annan har en konstant spänd/ hård mage? Är i vecka 29 och sen ca 2 veckor tillbaka kan hag knappt gå utan att magen blir spänd och hård. Vissa dagar kan jag inte ens gå 100 m utan att det händer. Det gör inte ont, mest obehagligt och tungt och känns som jag har svalt en bowlingklot. När jag sätter mig slappnar magen oftast av. Äta går inte heller. Småa portioner bara om ens det.
Hur mår alla? Nu börjar vi närma oss och de märks att kroppen börjar förbered sig, illamåendet är tillbaka osv
En dag kvar som gravid (om nu inte nåt blir framflyttat)! Känns konstigt samtidigt som det känns otroligt skönt!
Det kommer kännas märkligt att inte ha den stora magen kvar.
Det kommer kännas märkligt att se den lille utanför.
Allt jag hoppas på nu är att hen ska vara frisk!
Nu har vårt lilla mirakel kommit till världen! Jag vart igångsatt, och oj vilken fart hon kom med!