Inlägg från: Anonym (chockad!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (chockad!)

Bf September 2019

Jojjans skrev 2019-05-28 18:40:53 följande:
    Ojdå, tyckte bm det var värt att kolla upp vidare eller vad är nästa steg? Var bebisen normalstor på RUL?

Ja normalstor då. 

Hon undrade bara lite hur jag åt men annars så var det inget i nuläget. Hjärtljuden var bra och hon rör ju sig väldigt mkt i magen. 

Jag har nog bara gått ner i vikt i mig själv. Bebisen brukar ju ta det den behöver. Dom vill ju att man följer sin egen kurva så ska dit i slutet av juni nästa gång så får vi se hur magen ser ut då.

• Anonym (chockad!)

Behöver lite input! Aldrig haft direkt sammandragningar eller förvärkar med mina andra två barn.

Jag har nu sammandragningar 1-2 ggr/timme. Dock inte gjort ont utan mer liksom att det känns obehagligt. Pratade med bm om det igår och hon var inte orolig eftersom det inte gjorde ont eller var regelbundet.

MEN i dag har jag samma antal ungefär (räknar ju inte) sammandragningar men jag har liksom som lite ont i ryggen, ländryggen, så långt ner. Illamående och lite mensvärk... 

Är det något jag borde vara orolig för?!? 

• Anonym (chockad!)
    norrsken91 skrev 2019-05-29 22:29:57 följande:

Påtal om aktivitet i magen. Det blir livat såfort jag slår mig ner i soffan och tar det lugnt, däremot är sparkarna 99% alltid på samma ställe och har varit de senaste veckorna. Känns lite märkligt men man överanalyserar ju allt, bara glad att man känner dygnen runt nu. Dock nyfiken att höra om det är samma för er? Eller om de byts sida från dag till dag? :)

Här är det överallt hela tiden typ!
  • Anonym (chockad!)

Ringde förlossningen om mina sammandragningar och att det drar ner mot ljumskar och rygg.

De ville att jag kom in på kontroll.

Visade sig påverkat tappen lite redan så återbesök nästa vecka pcu ordinerad vila!!

Jag som har sååå svårt att vara stilla :(

Bebisen mådde bra dock. Fick en snabb glimt. Hjärtat slog fint och det är vild haha

Skulle registrerar rörelse och de sa kan ta 10-30min beroende på aktiviteten.

Tog typ 5 haha och då har ju hon ändå lugnare än normalt

• Anonym (chockad!)
    Anonym (Trean) skrev 2019-05-30 22:19:18 följande:

Bra att du kollade upp. Själv har jag fått foglossning nu mest på framsida blygdben och lite bäcken/rygg och det gör att min mage blir hård och tung när jag är aktiv. Så måste vila mycket även jag. Och jag har också svårt att vara still. Speciellt nu när det är vår och man vill vara ute.

Annars är det en rejäl party i magen flera gången om dagen. Mest på kvällarna och i två nätter har man tyckt att det är lika bra att dra igång dagen redan 04.00 - ha-ha. Tur att jag är morgonpigg. Det övas nog rätt mycket på olika parkour övningar för jag känner sparkar överallt trots moderkaka i framvägg.

Är ju redan sjukskriven för foglossningar så det var ju skönt iaf att det redan är ordnat. Lättare att vila då. De dagar man då kan röra sig vill man ju men bara att glömma nu...
  • Anonym (chockad!)
    Anonym (E) skrev 2019-05-31 10:09:06 följande:

Har en fråga, var på kontroll hos idag, varit där en gång innan också. De lyssnar då på bebisens hjärtljud. Förra gången hade bebisen i snitt 142, denna gång 152.. bm säger att det är något högt men inget att oroa sig för.... men bara att hon nämner att det är något högt gör ju mig lite orolig. Vad kan det bero på? Och finns det några risker med för hög puls hos bebisen??

Igår när jag hade CTG igång fick jag ju följa bebisens hjärtljud under en längre tid. Växlade mellan 130-155 så ingen fara. De lyssnar ju inte så länge så kan ju vara när bebisen rör sig som mest.
  • Anonym (chockad!)
    Miichaella skrev 2019-05-31 11:17:59 följande:

Ja den är högt i framvägg :) Kan ju vara det men vissa dagar har jag känt massor. Usch vad man måste oroa sig hela tiden.

Tror också att alla barn är olika. En del är lugna utan att det är nåt konstigt.

Haft moderkakan i framvägg alla mina tre graviditeter. Två har varit jättevilda och en lugn.
  • Anonym (chockad!)
    Etta skrev 2019-05-31 13:27:01 följande:

Absolut, så är det säkert också! Min dotter var dock inte ett dugg lugn när hon väl fötts, hehe.

Nä menar inte att det automatiskt visar hur barnet blir när det föds utan i magen
  • Anonym (chockad!)

På tisdag ska jag på återbesök till Spec mvc för att kolla hur det ser ut sedan i torsdags, om det hänt nåt eller om det är samma status. Skönt att få lite extra koll så man kan känna sig säker.

NU har vi inhandlat bilstol, säng, skötbord, liggdel till vagnen (sittdel och chassit ska vi köpa i sommar sedan nytt), babysitter, bärsjal. Så vi har många av de stora sakerna, men det är ju de små sakerna som tar längst tid. Beställde lite kläder häromdagen så kommer nog i morgon eller på tisdag. Spännande! :)

• Anonym (chockad!)

Vaknat under natten flera ggr pga sammandragningar och smärta, förvärkar...tur att jag ska iväg till spec mvc i morgon för återbesök efter mitt besök på förlossningen i torsdags.

Känns lite oroligt för har senaste 3-4 dagarna även känt det som om jag läcker lite fostervatten, men tveksamt då det är mest i vila... så ska fråga dom i morgon!

LIIIIITE tidigt än för bebisen att komma ut! HJÄLP!

Svar på tråden Bf September 2019