Jojjans skrev 2019-04-03 06:40:38 följande:
Idag går jag (enligt ägglossning) in i vecka 16, och sen jag vaknade för ett par timmar sen så har jag haft några sammandragningar. Känner hur det spänner lite i magen och kände efter och livmodern känns alldeles hård. Håller bara i sig i typ 30 sekunder och gör inte ont, men gör mig ändå uppjagad eftersom jag haft flera stycken på den här stunden och jag verkligen inte gjort något ansträngande.
Någon med erfarenhet som kan lugna mig lite? Ska också till min bm idag, så ska prata med henne också. Har redan fyllt ett provrör med morgonurin som ska lämnas in för odling.
Var hos bm som inte tyckte jag skulle vara orolig så länge dom inte gjorde så ont att jag blev allmänpåverkat trots alvedon, eller om de skulle fortsätta och inte gå över. Fortsatte ha ont ända illa jag kom hem vid 15-tiden men då släppte det plötsligt och nu har jag inte känt något mer. Men i några timmar gjorde dom lite ont och var lite jobbiga. Ska ta det lite lugnare och vila mer enligt bm.
Hon erbjöd också att vi skulle testa att lyssna på hjärtljuden, men att jag inte skulle ha så höga förhoppningar och ha mycket tålamod då det kan vara svårt att höra såhär tidigt. Men så fort hon satte dosan mot magen så pickade lillhjärtat för fullt! Så skönt att få höra. För mig är det lika bekräftande som ett ul på att allt är fint där inne :)