Inlägg från: Anonym (chockad!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (chockad!)

Bf September 2019

Kul för alla som är på RUL och allt ser bra ut! GRATTIS till er!! Vet själv vilket lugn det ger!

Jag själv har varit iväg på sjukhuset också men då med mannen som visade sig vara frisk igen!! :) Så skönt för oss också och vi kan börja tänka på bebisen nu, vilket varit typ omöjligt innan! Så sakta tillbaka till vardagen och verkligheten igen! :) 

• Anonym (chockad!)

Kul för alla som är på RUL och allt ser bra ut! GRATTIS till er!! Vet själv vilket lugn det ger!

Jag själv har varit iväg på sjukhuset också men då med mannen som visade sig vara frisk igen!! :) Så skönt för oss också och vi kan börja tänka på bebisen nu, vilket varit typ omöjligt innan! Så sakta tillbaka till vardagen och verkligheten igen! :) 

• Anonym (chockad!)
    norrsken91 skrev 2019-04-30 14:53:25 följande:

Nu har jag varit på RUL. Wow vad fantastiskt det är och vilken lättnad att få se en liten sprattelmaja. Svårt att ta in. Blev flyttad 2 dagar tidigare än beräknat vilket kändes som plus i kanten även om de är ynka dagar man pratar om.

Trevlig valborg alla!

Grattis!! :)
    September89 skrev 2019-04-30 13:24:31 följande:
    Gud så skönt att han är frisk! Och skönt att det förhoppningsvis blir lättare för dig att fokusera på ditt eget mående och graviditeten nu, det förtjänar du!
    Jojjans skrev 2019-04-30 13:50:08 följande:
    Vilken lättnad, vad skönt!! Hoppas han snart slipper vara sjukskriven då så blir det kanske ännu lättare för dig att njuta av din egen lediga tid.
    Tack så jättemycket!! Ja jag tror det blir lite lugn nu! :) 

• Anonym (chockad!)
    Elcca skrev 2019-05-01 09:55:30 följande:

Hej! Trevlig första maj till er alla! :)

Tänkte höra efter om det är någon mer som har liknade symtom som jag har. Jag har som dragningar/spänningar i magen, nedanför naveln som sträcker sig ut åt båda sidorna. Känns som att musklerna drar sig! Gör ont att vända mig hastigt i sängen och igår när jag skrattade så kändes det som att det skulle krampa ihop. Inga andra symtom, och vad jag har läst låter det som ligamentsmärtor.

Har tagit u-sticka på jobbet för att utesluta uvi och det var negativt.

Har haft sammandragning som inte alls kändes såhär utan den var helt smärtfri.

Kan ha det ibland. Tror det är ligamenten som drar när livmodern växer.
  • Anonym (chockad!)
    September89 skrev 2019-05-01 10:29:48 följande:

Igår beställde vi en ny bil! Så i maj får vi hem en bil som kommer passa det nya familjelivet på 5 personer :) känns så skönt att ha det klart. Imorgon går jag in i vecka 24, tycker graviditeten går med stormsteg! Vi har pratat lite om tapeter till barnrummet också. Rummet ska vara gästrum ett tag till men det behöver rustas upp lite så vi tänkte tapetsera i alla fall så då tar vi något som passar barnrum på en gång istället för att göra det två gånger. Känns mysigt att börja planera lite! Annars har vi inte ordnat några bebissaker än förutom att vi köpte ett par klädesplagg efter rul :)

Vi funderar också på ny bil. Vad köpte ni?

Vi håller på att flytta ner äldsta sonens rum till nedervåningen. Sedan blir det nog att fixa barnrum i sommar uppe bredvid vårt
  • Anonym (chockad!)
    September89 skrev 2019-05-01 14:13:16 följande:

Det blev en seat alhambra. Vi har en passat nu som vi varit jättenöjda med men vi känner att vi vill ha ordentligt med utrymme i baksätet och tre riktiga säten så att alla kan sitta bekvämt. Vi bilar från Stockholm till Halmstad varje sommar så känns viktigt att alla kan sitta bra när vi åker långt och att vi får plats med packning för 5 personer plus barnvagn. Alhambran är ju likvärdig med VW Sharan som vi också tittat på men vi hittade ett bra erbjudande på alhambran så vi slog till :)

Så mysigt att börja planera och fixa inför bebisens ankomst!

Ja vi bilar också långt flera ggr per år och behöver packning för 5 personer. Funderar faktiskt på en fem sitsig så även ev kompisar mm kan åka med... Vi får se vad det blir för nåt
  • Anonym (chockad!)
    September89 skrev 2019-05-01 15:26:19 följande:
    Misstänker att du menar 7-sitsig? :) både alhambran och sharanen är ju det, så vi tyckte det var perfekt om man behöver få plats med någon kompis eller så också :)
    haha för många siffror inblandade ;) ja precis en 7 sitsig!! DÅ ska jag kolla på de bilarna också för att se vad vi tycker!
    Anonym (E) skrev 2019-05-01 16:30:18 följande:

Trevlig första maj :)

Hur har ni gjort med gravidförsäkring? Vet inte alls, försöker läsa på lite men tycker det är svårt. Men är mest inne på antingen Folksam eller trygg-hansa. någon som har erfarenhet/åsikter kring dessa två? :)

Vi har trygghansa eftersom vi har allt annat där och haft TH som gravidförsäkring förut också. Jag tycker den är bra för att vi har några sjukdomar i släkten som är ärftliga som jag tycker vi fått bra utbetalning från TH med mina tidigare barn.

Det gör att jag vill ha den från början så det inte blir nåt strul när man ska teckna någon när väl barnet är fött :)

• Anonym (chockad!)

Känner ni bebisen många ggr varje dag eller kan det gå dagar emellan?

Om ni känt bebisen varje dag flera dagar i rad, kan det plötsligt bli lugnt då igen?

• Anonym (chockad!)

Jag har börjat känna "spjärningar" upp mot revbenen. Alltså i höjd med naveln men ända ut mot revbenen i den höjden...om ni förstår vad jag menar haha

Kan det vara bebisen som typ sparkar åt sidan?!?

• Anonym (chockad!)
    Jojjans skrev 2019-05-02 16:01:47 följande:
    Jag tycker också att jag känner väldigt mycket rörelser åt sidan åt alla håll. Men för mig beror det nog på att moderkakan ligger i framvägg och jag inte känner nåt på mitten, bara åt sidorna.

Men jag upplever också att jag har en sparkig bebis, kände aldrig nåt fladder utan det var buffar/sparkar direkt från vecka 17-18 trots moderkaka i framvägg.
    Har också moderkakan i framvägg. Känner oftast längst ner eller nedåt sidorna. De rörelser som är mot revbenen är inte sparkar än utan mer liksom "buffar" eller att det spjärnar så man känner att det är nåt som inte "ska" vara där. Som det känns när den blivit större och typ "hamnar mellan revbenen" och kläms fast det inte gör lika ont nu, utan mer en "Känsla" bara....konstigt haha
Svar på tråden Bf September 2019