Jojjans skrev 2019-06-10 18:48:50 följande:
Vi har inget bebisrum utan ska få plats i vår tvåa de första åren, så det är inte så mycket att fixa med möbler, mer att komma på effektiva och smarta lösningar för att få plats med allt.
Jag har ju som sagt köpt mycket men 99% av allt jag köpt är begagnat så känns ändå bra. Så klappar mig också på axeln angående miljömedveten ^__^ sen kan det ju vara svårt att hitta det man letar efter secon hand, så man får passa på när man ser nåt. Men nu när det börjar bli officiellt så får vi mer och mer grejer av andra så jag inser ju att vi hade kunnat köpa lite mindre. Men det är också väääldigt roligt att få sätta sin egen prägel på bebisens garderob.
Ja det är otroligt mycket jobb på stället, så jag hoppas att hag slipper flr mycket krämpor så att vi kommer iordning mer under sommaren. Men det kommer bli fantastiskt med tiden och vi har räknat på att vi får plats med 4 sovrum, så när vi växer ur vår lilla lägenhet vet vi var vi kan ta vägen med fler barn sen ;)
Ja man vill ju såklart handla själv också, både för att det är roligt och för att få den stilen man gillar på saker. Kanske speciellt till första barnet, jag får ju tredje så tycker mest att det är skönt att slippa tänka själv hahaha! Men kläderna vi fått är i alla fall helt i stil med det jag skulle köpt om jag handlat själv, kanske för att det mesta kommer från min bästa kompis som gillar samma typ av bebiskläder som jag haha.
Ja hoppas att du får må bra så att du orkar vara med och göra iordning :) tror inte ni får några problem att få plats heller, små barn kräver inte så mycket plats haha. Blir värre när de är lite större sen haha