Anonym (chockad!) skrev 2019-04-29 07:28:01 följande:
Ska till MVC läkaren idag för uppföljning av mitt hjärta, min nedstämdhet och mina foglossningar. Har varit sjukskriven 2.5 v 50% och nu ska vi följa upp. Jag går på semester 10 juni så är eg inte så lång tid kvar att jobba men jag vete fan om jag fixar det!
Vill ju jobba för blir ju ännu mer deppig av att gå hemma. Vill jobba för att få in pengar sista veckorna innan jag går på ledighet. Speciellt eftersom min man går sjukskriven heltid sedan januari...
MEN jag vet inte alls vad jag ska säga, vad jag vill, orkar eller kan!
Jag får ont i bäckenet efter bara lite rörelser och jag går 10 timmar på hårda golv varje pass på jobbet. Spelar ingen roll att jobba halvtid eftersom jag får lika ont efter 5 timmar, bara kortare återhämtningstid...
Jag får se vad läkaren säger, men just nu vill jag bara sova och ligga ensam i ett mörkt rum typ! Någon som känner igen sig?
Gått in i v 21 nu och bebisen är rörlig varje dag. Efter RUL känns det lite bättre och vi har börjat planera vad vi ska köpa här framåt v 30 eller så...
Jag känner mig tryggare med bebisen så är inte speciellt orolig över det längre, men ändå är jag nere och orkar fasen ingenting!
Känner väl igen mig i vad du skriver. Jag själv är nu inne på heltidssjukskrivning vecka 8.. Orkar eller kan inte studera så därav hemma och vilar.
Ska ut på sommarjobb 14.5 och jag vet att avdelningen räknar med mig men vete tusan hur det ska gå. Sedan behöver jag ju även tjäna ihop pengar i sommar så jag har en buffert.
De där med mörkt rum, den känsla infinner sig varje dag. Helst ensam också för annars är jag bara onödig och elak känns de som..
Du måste tänka på vad du tror är bäst för dig och din bebis. Personligen tror inte jag att bebisen mår bra om mamman mår dåligt. Sen är min filosofi lite så att ingen tacka en för att man sliter halvt ihjäl sig på jobbet. Utan tänk själviskt!
Hoppas de löser sig för er