Bf September 2019
Lyckades bli utloggad och att reda ut lösenordet med en gammal mail var svår. Men är tillbaka igen
Jag känner bara att jag inte vet hur jag ska kunna dölja denna graviditet mer då jag är helt borta på jobbet. Fokuserad på att hålla mitt illamående i styr att jag knappt lyssnar eller fokuserar. Har börjat spy dem senaste dagarna och har även haft konstant illamående morgon dag kväll. I förra graviditeten var jag "bara trött på kvällarna och mådde LITE illa" men inget i jämförelse med det här. Har försökt prova äta och dricka olika saker för att hitta något som dämpar illamåendet. Det som lyckas någorlunda är Pepsi på burk och kanelbulle till frukost men bara för typ en timme.
Angående inlägget med kollegor på jobbet som börjat fråga och misstänka är det Så respektlöst att fråga rakt ut. Har en känsla att det ganska snart kommer frågor mot mig och har tänkt att jag ska bara svara kort och gott: jag önskar att jag är det men det är inte så lätt.
Det är ingen självklarhet idag att man kan/vill få barn.
Till en annan sak. (skriver massor för det var ju länge sedan)
Var på ett 30 års kalas igår och jag körde som anledning att inte dricka. Dock bjöds det på alkoholfri cider men fick lite ångest efteråt att de brukar ju innehålla någon liten halt alkohol och även de rekommenderas ju inte. Alltså orkar inte. Kommer gå och oroa mig för detta nu... Drack kanske 3 glas tills jag faktiskt kom att tänka mig för och hämtade vatten. Lugna mig gärna (kan inte hjälpa att man oroar sig för allt.)
Du, oroa dig inte för alkoholen, det är så himla lite! Även om det står överallt att allt ska undvikas så är det ingen riktig vetenskap bakom detta. Alltså tänk dig gravt alkoliserade kvinnor som super hela graviditeten, får 9 fall av 10 helt friska barn. Kvinnor med Fetalt alkohol syndrom får alltså oftast friska barn. Alkohol är inte så farligt som många tror, det är självfallet inte bra och man ska nog helst undvika detta, men dricker du alkoholfritt, så är du säker. Så släpp det helt! Kram