Sofia20170520 skrev 2019-01-09 15:29:09 följande:
Hej alla igen, grattis till oss alla för graviditeterna. Håller tummarna på att det går vägen för oss alla <3
Jag fick som jag skrev i början av tråden missfall 23/11-18 (v.5) och plussade den 27/12 igen utan mens emellan. Enligt app om man räknar att 23/11 var min sista mens så skulle jag vara i vecka 7, men var på tidigt vul idag och dom såg allt förutom embryot så hon räknade mig mellan 5-6. Min förra graviditet var ett misstänkt X så rädslan idag när jag inte fick se något ännu en gång på skärmen är otroligt stor och har ångest. Mina gravtest förra graviditeten var sjukt svaga och syntes lite lite, denna gång har det stegrat bra från första start.
Min fråga är ifall någon vet om det kan vara så efter ett missfall, kan man bli tillbaka flyttat 2 veckor? Jag plusssde alltså starkt i v.3 efter väldigt ömma bröst och illamåendet, nu i v.5 så har jag fortfarande riktigt ömma bröst, illamåendet är mycket mer påtagligt och jag måste dricka yoghurt varje minut utan att må så illa att det vattnas i munnen, törstig hela tiden, kissar hela tiden.
Kan det vara så att jag vart tillbaka flyttad två veckor (från vecka 7 till vecka 5) och att allting är normalt och att graviditeten är normal? Har någon av er varit med om det? Även om det inte varit missfall inblandat? Jag tror jag har läst varenda tråd som finns på Google och jag har inte ens blivit glad av den här graviditeten för jag är så redo att det ska gå fel. Vill också vara glad och pirrig och förväntasfull <3
Bilden är hur mina test sett ut från 27/12, 28/12, 1/1 och 9/1. Är det en bra stegring över 2 veckor?
Hej! Vi ligger väldigt lika i tid, fick också missfall i v 5 men den 25/11-18. Sen plussade jag väldigt starkt en dag efter beräknad mens den 29/12, så starkt som på de senare av dina stickor (tror ägget fäste tidigt). Men jag vet att jag hade äl 15/12, vilket gör det lättare för mig att räkna veckor. Det är ju ganska sannolikt att du fick äl senare än vanligt, vilket skulle göra det möjligt att du är i vecka 5 :) jag är enligt äl just nu i 5+4, enligt sista blödning skulle det bli mycket mer men det skulle också bli helt fel! Så högst troligen gjorde missfallet din äl lite sen vilket skulle stämma med färre veckor och att allt ändå kan va normalt :)