Elcca skrev 2019-04-22 10:09:56 följande:
Usch. Har börjat få massa dåliga tankar! Är så orolig att något ska ha hänt bebisen och att vi vid RUL kommer upptäcka att bebisen har dött. Försöker att tänka bort dom, men är svårt då oron tar över. Vad ju nu ett tag sedan man såg bebisen och då man inte känner den varje dag skapar det en slags ångest! Har blivit värre och värre ju mer vi närmar och RUL.
Någon mer som känner igen detta?
Jag känner igen mig! Jag har två barn sedan tidigare och har känt båda dagligen från vecka 17-18 men denna gång kände jag inget som jag var helt säker på var bebisen innan rul i vecka 19. Var orolig innan men på ultraljudet visade det sig att jag hade moderkakan fram och att det förmodligen var därför jag inte känt så tydligt som i de andra graviditeterna. Nu är jag halvvägs genom vecka 22 och har sedan ca vecka 20 känt rörelser dagligen och även utanpå magen ibland.
Jag vet att man är orolig även om man försöker tänka att de flesta graviditeter som gått så pass långt ändå går bra men man får bara försöka var så lugn man kan fram tills man kan få ett svar på hur det är där inne. Men om du ändå känner bebisen ibland så är det ju ett gott tecken, det är ju inte alls ovanligt att man inte känner varje dag då man börjar känna rörelser :)