Spader10 skrev 2019-04-13 18:22:10 följande:
Mina tuttar är fantastiska.......fylliga, fasta och höga :) och inte längre så onda. Stor skillnad mot deras normala lite "saggiga" två barns utseende. I går var jag på RUL och fick bekräftat att det verkligen finns något där.......och "något" är en liten flicka som beräknas komma 7/9 precis den dag som pappan och jag redan räknat ut. Så skönt att veta att bäbis mår lever och mår bra. Lustigt är att jag som inte känt minsta lilla rörelse tidigare fick första tecknet på liv precis innan barnmorskan startade sin undersökning.
Så härligt att rul gick bra :) vi väntar också en flicka :)
Idag har vi börjat rensa ur vårt gästrum (som snarare agerat förråd) som så småningom ska bli bebisrum. Vi har även varit hos svärföräldrarna och valt ut lite kläder som min man hade när han var liten, och till och med något plagg från när svärmor var bebis. De hade massor av väldigt välbevarade kläder sparat. I veckan har vi även varit och provkört bilen som vi tänk köpa inför att bli trebarnsfamilj. Det börjar kännas verkligt nu! Lite mer än halva graviditeten har gått och jag känner nu bebisen flera gånger dagligen och även maken har lyckats känna några gånger. Nu känns det som att det verkligen kommer bli en bebis av den här graviditeten!