setfire skrev 2019-06-29 09:31:12 följande:
Har inte alls varit aktiv i tråden under min graviditet men jag har bf 1 september (har fått tre olika datum på tre ultraljud mellan 26 augusti och 1 september men det sistnämnda är från rul och det man går på).
Fler som har väldigt lugna bebisar i magen? Tycker det skiljer så himla mycket från min första, hinner nästan bli orolig, men vet ju med mig att jag upplevt det med den här sedan start. Jag känner den varje dag men den har långt ifrån samma kraft som mitt första barn. Vet inte om det kan ha att göra med att den ligger med huvudet neråt, att den inte riktigt når, samtidigt kan den ju ha ändrat läge sedan detta kollades i vecka 29 i samband med att jag hade väldigt onda sammandragningar (fick antibiotika mot uvi men vet inte om jag hade bakterier, bara att jag hade vita blodkroppar i urinen).
Här har du en till med en ganska lugn bebis.. (tack och lov) har den kommit igång senaste veckan lite mer. Men i helgen blev jag orolig igen och var nära på att ringa in igen, men det kom igång lite tillslut. Men jag har redan varit inne 2 gånger, i vecka 24 och i vecka 28, men allt har sett bra ut. Men har absolut inga hårda sparkar som typ gör ont eller någon direkt kraft, det är mer lite bök och som att den glider runt lite. men usch vad man kan bli orolig. tror bara man ska gå på magkänslan när det gäller att ringa/åka in. hellre en gång för mycket! Jag har fått så fint bemötande båda gångerna, vilket gör att man känner sig trygg i att våga ringa.