Eiliandes skrev 2019-01-02 11:16:09 följande:
Upptäckte precis den här tråden, var kul! Är helt ny på familjeliv, men det ska bli kul att prata med andra som också har bf september.
Jag och min sambo fick plus på första försöket, nu i december. Beräknad BF är 12 september. Detta är min första graviditet, så allt är så nytt och spännande!! Har haft (vad jag tycker) ganska många symptom, bland annat törst, täppt i näsan, molande "mensvärk", illamående (nästa hela dagarna, har dock aldrig spytt). Är lite orolig över hur det ska bli att gå tillbaka till jobbet den 7/1...
Jag är nyfiken, har ni berättat för andra utom er partner? Vi planerar att ha en fest i samband med min födelsedag den 16/2 och berätta då för släkt och vänner. Ser så mycket fram emot det!! Annars är det bara min bästa kompis som vet nått, kunde inte hålla det hemligt för henne, haha.
Vi har inte berättat än. Tänkte nog berätta för våra föräldrar och syskon nu i veckan men väntar nog med att berätta för resten tills det gått lite längre tid. Enligt min app är jag i vecka 6 så det är ju otroligt tidigt.
Jag är också lite orolig inför att komma tillbaka till jobbet, känner mig så trött och grötig i huvudet och mår illa. Tror de tidiga morgnarna kommer bli jobbiga! Jag har dessutom tjatat till mig att få byta avdelning på jobbet för min utvecklings skull så vore så dumt om jag skulle behöva bli sjukskriven eller så. Även om folk bara får ha förståelse så blir det nog inte så glada miner och lite dum timing om man inte kan jobba som vanligt hels terminen. Tankar som snurrar men det kommer säkert gå bra haha.