Bf September 2019
Ja om man inte haft en ätstörning tidigare i livet så känns det som man kommer utveckla en nu typ..Jag har ju älskat mat efter dom här kaskadspyorna i två veckor så är all hunger borta, och jag har verkligen ångest över mat. Hela min dag går åt till att försöka äta..Och eftersom jag kämpat hela dagarna med maten så kändes det lite som en käftsmäll när vi räknade på det i kalorier för jag behöver få i mig som allra minst det dubbla...
Är inte näringsdrycker receptbelagda? Faktiskt inte tänkt på dom, borde ju frågat min BM..
Jag hoppas ju att detta ger med sig till vecka 12. Annars kommer jag bli galen typ :P
Har tappat aptiten helt i perioder men efter vecka 13 började jag må bättre, kan dock inte jobba ännu och får noga försöka tänka ut mat som går att äta för att få ner det. Det bästa tipset jag fått är Mannagrynsgröt, så det lagar min partner åt mig varje dag och jag äter det med lite havremjölk och lite socker eller ljus sirap. Ville bara dela med mig av tipset, om det kanske kan vara till nytta. Denna sida har haft bra info tyckte jag: hyperemeesi.fi/sv/information-om-hyperemesis/vad-ar-hyperemesis/