Bf September 2019
Hej. Är gravid i vecka 10. Kan inte slappna av. Var gravid förra året och såg ett tickande hjärta på KUB i vecka 12. I vecka 19 när vi skulle på RUL så visade det sig att barnet dött strax efter vecka 12. Jag gick alltså 6 veckor utan att kroppen sa ifrån. Hade alla tecken kvar. Samtidigt fick jag besked om att jag hade cellförändringar som behövdes tas bort och min man blev dålig. Vi har också sen tidigare 2 barn (8 och 10 år) som tog det hela väldigt hårt. Har även varit med om en ofostrig graviditet som avslutades med skrapning. Så nu har jag svårt att vara glad och njuta. Är så rädd och har ångest att det ska hända igen och min man får också ångest när jag försöker prata om det. :( Är extremt trött och är illamående nästan hela tiden (utan att kräkas). Är så ledsen och känner mig ibland så ensam då jag inte vill ge min man ångest genom att prata om det. Har pratat med en psykolog kändes dock inte så mycket bättre när jag gick därifrån. Har fått tid för KUB i vecka 13 och extra ultraljud i vecka 16. Har ändå svårt att slappna av. Utöver detta har jag nyligen bytt jobb (provanställd) och är stressad över hur det kommer tas på jobbet när jag berättar :(