Inlägg från: Önskar bli mamma |Visa alla inlägg
  • Önskar bli mamma

Bf September 2019

Hej,

Jag hoppar in här också :) Plussade i lördags, dagen efter BIM och börjar på vecka 6 imorgon. Vi har försökt väldigt länge för att bli gravida med en första bebis och nu är jag superglad men har så svårt att förstå det och är supernojig för missfall.

Jag har nästan inga symptom alls förutom att brösten är lite ömma men vågar inte hurra för det för jag förstår att det kommer bli värre.

Någon mer som har ungefär samma datum och inte har så många symptom än?

• Önskar bli mamma

Kul med starkare streck för varje gång :)

Borde man ta mer än ett test? Jag tog bara ett i lördags, dagen efter bim. Mensen har ju inte kommit heller men heller inga ordentliga symptom än.

• Önskar bli mamma

Är gravid för första gången och gick in i vecka 6 igår. Jag är nu helt symptomfri men undrar hur man vet om man fått missfall? Vet att symptomen kan avta för att sen trappas upp men när ingenting känns längre? Jag är ganska liten i kroppen så jag är väldigt svullen om magen men jag vill ju tro att det är all mat från julen :)

Tacksam att jag får dela allt detta med er eftersom jag inte berättat för någon ännu. Tänkte berätta för min närmaste familj nästa helg för då är vi alla samlade men vill då vara helt säker.

• Önskar bli mamma

Hej,

Jag skrev för några veckor sedan och var orolig över att jag inte hade några symptom kvar men TJI fick jag för nu mår jag illa HELA tiden. Från stunden jag vaknar ända fram tills att jag somnar av utmattning på kvällen. Jag skäms över det men jag har sjukanmält mig nu resten av veckan från jobbet då jag helt enkelt inte klarar av att gå dit. Tunnelbanan till och från är hemsk med alla dofter, allt folk som står packat mot varandra och orken av att inte ens stå upp en längre tid.

Jag är van att vara väldigt aktiv så det här knäcker mig.

Detta är min första graviditet och inskrivningssamtal är bokat om två veckor, är då i vecka 10. Hur gör jag med mitt illamående? Vem ringer jag om jag vill ha hjälp med det här? Ringer jag vårdcentralen eller barnmorskan som jag inte ens träffat än?

Svar på tråden Bf September 2019