norrsken91 skrev 2019-02-05 12:32:30 följande:
Behöver era råd. Testat med stickor jag haft kvar vid varje ny vecka som jag går in i. Vecka 8 nu och imorse var testet otroligt svagt. :( Har läst här att det kan ändras men med morgonurin bör det vara starkt. De tidigare har visat otroligt starkt nästan starkare än kontrollstrecket.
Ska man ringa och rådfråga sin barnmorska? Samtidigt skämms jag över att berätta man fortsatt att testa känns så dumt. Ska göra KUB i början på mars. länge dit om det redan nu visar sig att det är påväg utför. Första graviditeten och inga tidigare erfarenheter. Har inte ont och ingen blödning.. Klandrar mig själv att jag testade för detta är det enda jag tänker på nu.
Har du testat med samma typ av test varje gång?
Jag testar också regelbundet, då jag har svårt att ta till mig att jag faktiskt är gravid. Så inget att skämmas för! Vi är nog många som gör så.
Jag testade med clearblue digital veckoindikator för 2 veckor sedan, en vecka senare testade jag igen och fick då lägre veckor på det testet. Kände precis som du, varför testade jag!?
Jag håller alla tummar o tår att det inte indikerar på något utan att det är ett dåligt test!