Inlägg från: memmsan |Visa alla inlägg
  • memmsan

Bf September 2019

Hej! Vi väntar vårt andra barn & är preliminärt i v 5+1 nu. Av och till känner jag av lite illamående men jag tror jag mår bättre denna gång - eller så sätter det igång när som helst! Förra graviditeten var jag så brutalt hungrig hela tiden, som jag ser några beskrivit.

Jag är lite nojig över att (framöver förhoppningsvis behöva) berätta på jobbet, eftersom jag var gravid med förra grav när jag blev anställd (inte vid intervjun dock!), och bara hunnit jobba heltid från och med nu, för att försvinna igen efter sommaren... Det är ju förstås ingen som kommer säga något negativt om det, men jag känner mig ju ansvarig för mitt arbete... Dumt! Jag hoppas jag lyckas komma över de känslorna snabbt! :)

• memmsan

Jag väntar andra barnet, och i mitt landsting är första UL rutinultraljud i typ v 19. Vi erbjuds inte heller KUB här (bara fostervattensprov pga ålder >35 år, och det känns bara otäckt). Jag är mycket mer orolig denna graviditeten än förra. Jag funderar på om vi ska göra privat NIPT, men jag vet inte än. Jag försöker överlag bara tänka att allt är som det ska, och att det blir fint att få höra hjärtljud, om än det är lång väntan till dess (minns inte om det var i v 12 eller 14 vi fick göra det förra gången).

Anonym (Anonym21) skrev 2019-01-24 17:22:29 följande:

Ni som har varit gravida tidigare men också ni som är gravida för första gången, hur känner ni er lugna med väntan fram till UL?

Jag har en sån stark oro hela tiden och i mitt landsting görs ul vid v.12-14.

Har tid själv v.14 med funderar på att boka in ett privat v.10 om jag inte känner mig lugnare snart.

Svar på tråden Bf September 2019