September89 skrev 2019-01-19 11:33:51 följande:
Några på mitt jobb har börjat spekulera i om jag är gravid och jag tycker det är SÅ jobbigt! Jag är i vecka 8-9 och har absolut ingen lust att dela detta med mina kollegor än, speciellt inte kollegor som inte ens är på samma avdelning som jag. De har alltså först diskuterat detta med varandra för att jag var hemma med magont en dag (hade ätit mat som min mage inte klarade av, så inte ens gravidrelaterat) och sedan frågat mig rakt ut och sagt att de inte tror på mig när jag säger nej. Blir så frustrerad och vet inte hur jag ska bemöta detta! Och vet att jag kommer bli arg när dessa kollegor sedan säger ?jag visste det? när det är dags att berätta. Liksom, de visste inte alls, de baserar hela teorin på att jag hade ont i magen EN gång.
Okej om man misstänker att något är på gång men tycker nästan det är respektlöst att fråga, vill man att någon ska veta så berättar man ju det liksom.
Puh, skönt att skriva av sig om det, har gått och varit så irriterad på hela grejen haha!
Jösses så otrevligt! Jag hade blivit fly förbannad. Ok att misstänka, det erkänner jag att jag och mina avdelningskollegor gör ofta, men att säga något till personen det gäller? förväntas man svara ja fast man plussat veckan innan och egentligen inte vet? Man väntar ju tills personen väljer att berätta!! #hormonigocharg