Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Bf September 2019

Grattis allihopa!

Jag är beräknad slutet augusti/ början av september. Har PCO och lite oregelbunden ägglossning så vet ej exakt. Blir snart 39 år och detta blir tredje barnet. Har inga problem med att bli gravid, men fick mitt första mf i september i v12 vilket var jobbigt då det upptäcktes att själva embriot dött redan v 8 samtidigt som säcken fortsatt att växa som vanligt.

Hoppas att detta kommer att gå vägen, ska betala privat för ett tidigt ultraljud denna gång bara för att behöva slippa fundera så mycket.

• Anonym (Anonym)

Så tråkigt att höra. Jag vet vad du går igenom. Var med om precis samma sak sep 2018. På inskrivningen sa jag till barnmorskan att något känns fel, att jag ville göra ett vul. Hon sa bara "sluta läs familjeliv, däifrån får man så konstiga tankar". Jag kände mig lite förnärmad och förminskad. Men ringde direkt akutgyn när jag kom hem. Jag fick komma dit och snabbt konstaterades att säcken var av normal storlek för att vara v12. Men den var tom.. Embryot hade dött flera veckor tidigare.

Idag är jag gravid igen, v 10 och gjorde ett privat ultraljud igår, fostret var vid liv.

Tillåt dig själv att sörja, det är en jobbig upplevelse att gå omkring i flera veckor och tro att man är gravid. Det kommer inom sinom tid att bli bra och du kommer att bli gravid igen. Kram!

Svar på tråden Bf September 2019