Tösen01 skrev 2019-06-29 16:00:55 följande:
Min tjej är också "lugn" och jag vet delvis varför. Hon gillar att ligga i säte med ryggen utåt. Det gör att många sparkar känner inte jag! Utan att jag blir mer nödig, akut då och då. Har haft många ultraljud av olika anledningar och på alla utom en, har hon legat i säte. Under en vecka kände jag däremot massor med sparkar, högt upp och var full rulle i magen. Var då inne på förlossningen pga sammandragningar och då gjordes ett ultraljud, men då var huvudet neråt! Under ett par dagar kände jag henne jättemycket, tills det återgick till det lugna. Blev såklart orolig, men då när vi gjorde tul, hade hon vänt sig igen till säte. Haha. Läkaren berättade att det ofta är så bebis ligger när man känner dem mindre. Eftersom jag verkligen känner skillnaden på hur mycket jag känner beroende på hur hon ligger, har jag blivit lugnare. Nu senaste dagarna känner jag mer överallt, så tror
hon snurrar mer nu. Skönt, för att jag inte behöver fundera, men stundtals blir det så att det blir för mycket. Haha. Men ändå tacksam. Får se hur hon ligger på TUL på måndag!
Ja, jag tror min filur också ligger med ryggen mot magen, men den har haft huvudet neråt i flera veckor. (Bm trodde inte den skulle ändra position). Och lugn är den nog inte verkar det som, då den varit väldigt aktiv vid alla ultraljud (4st), jag bara känner väldigt lite ;) så jag är delvis lugn i att positionen gör sitt men kan ändå inte låta bli att oroa mig lite. Men vet att jag var orolig även förra graviditeten, det är ett så stort ansvar att det endast är jag som jag själv avgöra om det behöver kollas upp.