Anonym (chockad!) skrev 2019-02-13 14:34:42 följande:
Ni som fått hemska och dåliga besked på era VUL/UL. Jag måste fråga, men jag förstår om ni inte orkar svara, men det är min största mardröm att man ska TRO att barnet lever men inte gör det!!
Nu såhär efteråt, kunde ni se att nåt ÄNDRADES och att barnet kunde ha dött just den tidpunkten eller var det bara så att ni blev HELT överrumplade?
Alltså förvånad, chockad osv blir man ju men tänker att man kanske efteråt ändå kan ha sett några symtom/tecken?
Eller ni som haft MA/MF innan? Har ni märkt nåt om ni nu ser i backspegeln?
Min första graviditet i höstas slutade i MA som konstaterades i 12+0 då jag åkte in till gynakuten efter att ha vaknat med helt blodiga trosor. Fostret mätte 9+3 vilket var den helgen som mitt illamående försvann. Var sjukskriven i tre veckor innan för att jag kräktes dagligen vilket försvann över en natt just när jag var runt 9+3-4 och jag började då jobba igen på måndagen. Då visste jag inte annat och alla sa att jag skulle vara glad som äntligen slapp kräkas och fick må bättre, i efterhand förstår jag ju varför det försvann just då.
Idag är jag i 11+2 och även om jag kräks mindre än för några veckor sedan mår jag fortfarande illa dagligen. Det är ju ingen garanti, men för mig ger det i alla fall lite hopp om att det ska gå bättre denna gång.