Vickan I skrev 2018-12-19 15:32:16 följande:
Usch, det är verkligen terror att ruva. Håller tummarna. Jag har plussat rd 6-7 med mina blastisar. Har jag inte haft plus då har jag vetat att det inte går vägen. En blastocyst fäster inom 24 h efter återförande sa kliniken till mig. För 10 år sedan (herregud vad tiden går) när vi gjorde ivf första gången var klinikens td på rd 10 med blastocyst. Med åren har det skjutits rejält framåt. Kliniken sade att det var för de ville få bort de kemiska graviditeterna ur statistiken. Men vet de som plussat både tidigare och senare, så ge inte upp än.
Ah, det låter ju som en förklaring varför man ska testa så himla sent, men dag 10 låter ju rimligt för att få en fingervisning som är rätt så pålitligt iallafall. Ja, de flesta som i slutändan får ett plus får det ju både tidigare och får behålla det...men det är terror att ruva. Tur att jag har barn att distrahera mig med annars skulle jag inte orka genomlida detta gång på gång igen...har gett mig ett år innan jag ger upp, åldern kommer ikapp oss nu.