Inlägg från: Anonym (Ego) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ego)

Kommer soc ta mina barn?

Jag tycker du ska tänka en gång till här. Dina resonemang låter otroligt egoistiska. Du beskriver det som att dina barn lever i en ganska svår situation med en missbrukande förälder och du vill föda ett barn in i samma situation, medveten om vad det kommer innebära. Svaret är ja, soc kan ta barnet/barnen eftersom du visar ett tveksamt ansvarstagande för dina barn om du medvetet skaffar barn med en missbrukare. En missbrukare som du är medveten om är en så dålig förälder att han inte ens träffar sina barn.

Dessutom bör du fundera över vad dina barn kommer tycka om dig i framtiden när de blir medvetna om detta högst ansvarslösa beteende från din sida (om du fortskrider med dina planer).

Så viktigt kan det ju inte vara att de är helsyskon att det är värt att utsätta ett oskyldigt litet barn för detta.

Av dina resonemang att döma bör du nog avstå helt från fortsatt barnalstrande eftersom du inte tycks sätta dina barns bästa främst vilket bör vara en självklarhet för en bra förälder.

• Anonym (Ego)
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 13:38:35 följande:

Barnen träffar ju inte sin pappa längre pga missbruket. Så egentligen är det väl inte mer egoistiskt än ensamstående som skaffar barn genom insemination där dom inte ens vet vem pappan är och berövar sitt barn en pappa helt och hållet?

Menar du att du på allvar att du tycker att det är samma sak!? Dina barn har en pappa de inte kan träffa. Dina barn vet om att de har en pappa de inte kan träffa.

Hur tror du de reagerar när du berättar för de att de kan inte träffa sin pappa men du kan skaffa ännu ett syskon med honom? Du tror inte detta blir ytterst märkligt för dem? Ett barn som föds till en ensamstående mamma föds inte in i en trasig familjebild. Du vet förutsättningarna och är ändå villig att utsätta ett oskyldigt barn och de syskon som redan finns för detta. Det gör dig egoistisk och helt ärligt till en dålig förälder.
Svar på tråden Kommer soc ta mina barn?